در ادامه دیدارهای جام ملت‌های آسیا دو تیم ملی استرالیا و سوریه برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری ۳ بر ۲ استرالیا به پایان رسید. سوری‌ها بازی را بهتر شروع کردند و در دقیقه ۱۷ ، عمر السومه در محوطه جریمه استرالیا صاحب توپ شد ولی پرچم کمک داور بالا رفت تا حرکت این بازیکن گلزن نیز متوقف شود.

آور مابیل در دقیقه ۴۲ با شوتی زیبا دروازه سوریه را گشود و تیمش را پیش انداخت. این مهاجم سودانی الاصل، درخشش خود در تیم ملی استرالیا را با این گل ادامه داد. با این حال برتری استرالیا زیاد طول نکشید و عمر خربین در روز تولدش توانست گلزنی کند و بازی را به تساوی بکشاند و نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم کریستوفر ایکونومیدیس توانست در دقیقه ۵۴ بار دیگر تیمش را پیش بیندازد. هر چند سوری‌ها معتقد بودند در این صحنه توپ از خط دروازه عبور نکرده است. چند دقیقه بعد توپ به دستان میلیاگان برخورد ولی داور اعتقاد به پنالتی نداشت و همین باعث اعتراض شدید هواداران و بازیکنان سوری شد.

در دقیقه ۷۴ ضربه آپوستولوس جیانو به شکلی خطرناک به دیرک دروازه سوریه اصابت کرد و راهی دروازه نشد و در ثانیه‌های پایانی تام راجیک دروازه سوریه را باز کرد. این گل به منزله حذف سوریه از جام ملت‌ها بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.