محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات عراقی در بغداد به سر می‌برد، امروز (دوشنبه) با برخی شخصیت‌های عراقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در همین زمینه شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء با حضور در محل اقامت ظریف با وی دیدار کرد. در این دیدار آخرین تحولات جاری عراق مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط مستحکم دو ملت، آخرین تحولات جاری عراق و برخی پرونده‌های منطقه‌ای را در حوزه‌های امنیتی مورد بررسی قرار دادند.

شیخ «اکرم الکعبی» همچنین اعلام کرد که جنبش نُجَباء برای همکاری‌های اقتصادی با دولت ایران آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه نیز با تأکید بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از کشور، دولت و اراده ملت عراق، از تلاش تهران برای گسترش تعاملات دوجانبه با بغداد در تمامی حوزه‌ها خبر داد.

*دیدار ظریف با نخست‌وزیر اسبق و جمعی از اعضای ائتلاف الوطنیه

 «ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق، رئیس مجلس سابق عراق و جمعی از اعضای ائتلاف الوطنیه نیز امروز (دوشنبه) با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کردند.

ظریف قرار است امشب نیز شام مهمان «برهم صالح» رئیس جمهور عراق باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز نیز در بدو ورود به بغداد با «محمدعلی الحکیم» همتای عراقی خود دیدار و بعد از آن به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق رفت و پس از آن نیز با «عمار حکیم»‌ رئیس جریان حکمت دیدار کرد.

در ادامه حضور ظریف در بغداد و در دومین روز این حضور، جمعی از شخصیت‌ها و نمایندگان اقلیت‌های دینی عراقی صبح امروز (دوشنبه) با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز (دوشنبه) با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف بر گسترش و تقویت مناسبات به ویژه همکاری‌های پارلمانی تأکید کردند.

رئیس و برخی اعضای فراکسیون ائتلاف سازندگی عراق نیز امروز بعدازظهر با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد ملاقات و به گفت‌وگو پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.