به گزارش المانیتور، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ریچارد گلدبرگ که یکی از افراطیون آمریکایی در زمینه مسائل ایران است را در شورای امنیت ملی آمریکا به عنوان سرپرست مقابله با آن‌چه سلاح‌های کشتار جمعی ایران خوانده شده، منصوب کرده است.

گلدبرگ در نوشتن لایحه‌ای که به دولت اوباما کمک کرد تا تحریم‌های پیش از توافق هسته‌ای را بر ایران اعمال کند، مشارکت داشت. وی همچنین در ادامه با بنیاد دفاع از دموکراسی که حامی اعمال فشار حداکثری بر ایران است، همکاری کرد.

وی دولت ترامپ را برای خروج از توافق هسته‌ای ترغیب کرد، در حالی که مقامات پیشین از جمله رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و اچ‌آرمک‌مستر، مشاور امنیت ملی از رئیس جمهور درخواست کردند تا در این توافق بماند. ترامپ این افراد را با افراطیون ضد ایرانی یعنی مایک پمپئو و جان بولتون جایگزین کرد.

به کار گماردن گلدبرگ نشان می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا علیرغم تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکا از سوریه و اعلام اینکه ایران در سوریه «هر کاری بخواهد می‌تواند انجام دهد» هنوز هم خواهان مواضع افراطی علیه ایران است.

گلدبرگ از زمان اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ترامپ را تشویق کرده است تا ارتباط تهران را با سیستم پیام‌رسان مالی سوییفت قطع کرده و معافیت‌های نفتی داده شده به کشور ها را نادیده بگیرد.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه و ایران‌هراسانه اش یکی دیگر از مهره‌های افراطی ضد ایرانی خود را وارد میدان مداخله جویی این کشور علیه سایر کشورها کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.