در مراسم تودیع علی برکه و معارفه احمد عبدالهادی، عزت رشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز حضور داشت.

رشق ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های علی برکه در دوران فعالیت به عنوان نماینده حماس در لبنان، تصریح کرد که برکه پس از این عضو دفتر روابط با طرف های عربی و اسلامی خواهد بود. وی همچنین برای احمد عبدالهادی در سمت جدیدش آرزوی موفقیت کرد.

عبد الهادی نیز ضمن تشکر از رهبران حماس به خاطر اعتماد به وی و واگذاری این سمت به او، تأکید کرد که راه نمایندگان قبلی حماس در لبنان را ادامه خواهد داد و به سیاست‌ها و اصول جنبش حماس و اصول ملی فلسطینی پایبند خواهد بود. وی همچنین بر روابط برادرانه طرفین فلسطینی و لبنانی تأکید کرد.

از سوی دیگر، هیأت جنبش مقاومت اسلامی با حضور عزت رشق، رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی این جنبش، علی برکه و احمد عبدالهادی با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هیأت حماس در این دیدار با نخست‌وزیر لبنان، به تشریح اوضاع فلسطین و تحولات تأسف‌بار اخیر و نیز مساله انحلال پارلمان فلسطین و خروج کارمندان تشکیلات خودگردان از گذرگاه رفح پرداخت و اعلام کرد که این اقدامات کمکی به وضعیت فلسطین نمی‌کند.

هیات حماس تأکید کرد که اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در خارج کردن کارمندان خود از گذرگاه رفح می‌تواند باعث جداسازی غزه شود و اقدامی در راستای طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن است.

در همین راستا، رشق اعلام کرد که جنبش حماس علاقه‌مند به تحقق آشتی ملی در فلسطین است و همانند گذشته دستش را برای آشتی دراز خواهد کرد و نرمش لازم را در ارتباط با برادران مصری ناظر بر پرونده آشتی ملی و آرام سازی اوضاع در غزه به خرج داده است.

وی افزود: ملت فلسطین و آرمان ما در نتیجه جانبداری دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی در معرض تهدید شدید قرار گرفته است و جنبش حماس سعی در فراهم کردن زمینه وحدت ملت فلسطین به ویژه در سایه اوضاع کنونی جهان عرب دارد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.