علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به درخواست محمود احمدی‌نژاد از وزارت کشور برای برگزاری تجمع در مخالفت با سیاست‌های دولت گفت: فکر می‌کنم اگر سازوکارهای قانونی اجازه دهد اشخاص حقیقی هم بتوانند درخواست راهنمایی و تجمع کنند باید با این درخواست موافقت شود. البته اینکه آقای احمدی‌نژاد در دوره خود چگونه عمل می‌کردند کاملا مشخص است. ایشان نشان داده که نقطه نظراتش در زمان قرار داشتن در حاکمیت و قدرت با بعد از آن کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد همان فردی است که نه تنها برای تجمع بیش از چهار میلیونی مردم تهران مجوز صادر نکرد بلکه آن افراد را در جملاتی توهین‌آمیز خس و خاشاک خطاب کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هیچکدام از این صحبت‌ها باعث نمی‌شود ما نسبت به رعایت حقوق قانونی افراد تلاش نکنیم. آقای احمدی‌نژاد یکی از شهروندان این کشور است و تا زمانی که از حقوق قانونی خود محروم نشده است، باید بتواند از امکانات این شهروندی استفاده کند.

وی افزود: بنده معتقد هستم اگر سازوکارهای قانونی این امکان را در نظر گرفته است، باید به ایشان این اجازه داده شود و اتفاقا این می‌تواند نقطه عطفی باشد که همه مجموعه‌ها و منتقدان دستگاه‌های اجرایی و دولتی بتوانند تجمع برگزار کنند. قرار نیست که فقط آقای احمدی‌نژاد به عنوان مخالف سیاست‌های دولت به این امکان دسترسی داشته باشد.

تاجرنیا گفت: آقای احمدی‌نژاد به عنوان یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام باید خودش و حامیانش از این نوع نگاه حمایت کنند و بنده هم موافق اعطای مجوز تجمع به ایشان هستم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط امروز کشور برای برگزاری تجمع مساعد است،‌ گفت: کشور ما در طول چهل سال گذشته همواره در برهه حساس کنونی بوده است. جریان اصلاح‌طلبی و این مجموعه در گذشته نشان داده که آزادی را برای مخالفان خود می‌خواهد.

وی ادامه داد: البته بنده می‌دانم اگر ما به احمدی نژاد و امثال احمدی‌نژاد مجوز بدهیم باز هم اگر اصلاح‌طلبان بخواهند مجوزی برای تجمعی به مراتب کوچکتر از این بگیرند توسط نهادهای مختلف به غیر از وزارت کشور تحت فشار قرار می‌گیرند اما با وجود این مساله باز هم می‌گویم باید این مجوز به ایشان داده شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود:‌ اتفاقا وقتی تجمعات برگزار می‌شود این اعتراضات طبیعتا می‌تواند به نوعی مطالبات مردم را روی عرصه آورده و ممانعت از این تجمعات مشکلی از کشور را رفع نمی‌کند.  

تاجرنیا گفت: ما می‌دانیم آقای احمدی نژاد با چه نیت‌هایی این کار را انجام می‌دهد و می‌دانیم هدف او به بحران کشاندن دولت است اما باید اینجا یک مرز را رعایت کنیم و آن مرز این است آیا وظیفه ما نیت‌خوانی است تا اجازه ندهیم افرادی که نیت درستی ندارند بتوانند فعالیت کنند؟ بنده جزو افرادی هستم که این چنین فکر نمی‌کنم و معتقد هستم باید بستر این کار را فراهم کرد و اتفاقا دولت و حاکمیت وقتی می‌توانند ادعای آزادی کنند که به مخالفان خود اجازه اعتراض بدهند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.