در اولین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت، جنگنده‌های اف۴ و هواپیمای رهگیر میگ۲۹ با استفاده از موشک‌های بهینه‌شده و ارتقایافته در محیط واقعی جنگ الکترونیک، اهداف زمینی و هوایی را با موفقیت منهدم کردند.

امیر سرتیپ‌دوم خلبان علیرضا انگیزه سخنگوی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با اعلام این خبر  گفت: هواپیمای میگ۲۹ با شلیک موشک‌های بهینه‌شده R۷۳، موشک رهاشده از هواپیمای اف۵ را با موفقیت رهگیری و منهدم کرد.

وی افزود: هواپیماهای اف۴ با بمباران سنگین (Carpet Bombing)، اهداف از پیش تعیین‌شده را با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با بیان این‌که در این مرحله جنگنده‌های رهگیر اف۱۴ به اجرای مأموریت گشت هوایی مسلح، رهگیری هواپیماهای دشمن و انجام مأموریت TOP COVER پرداختند، تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های اف۱۴ و میگ۲۹ با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد را با موفقیت به‌اجرا گذاشتند.

وی گفت: تیم‌های متخصص در حوزه‌های جنگ نوین حاضر در منطقه رزمایش در این مرحله، به مقابله با تک شیمیایی دشمن فرضی پرداختند و گروه جنگ‌های نوین نهاجا با به‌کارگیری انواع سامانه‌های رفع آلودگی بومی‌سازی‌شده توسط متخصصان کشورمان به مقابله با حمله شیمیایی دشمن پرداختند.

امیر انگیزه افزود: هواپیماهای بمب‌افکن راهبردی سنگین سوخو۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به‌سمت اهداف از پیش تعیین‌شده خواهند کرد و هواپیمای اف۴ نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی  و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین هواپیماهای سی۱۳۰ در شرایط سخت و ارتفاع اقدام به عملیات بارریزی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.