«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدارش با دو نماینده ارشد حزب دموکرات در کنگره آمریکا برای پایان دادن به اختلافات و بازگشایی دولت فدرال را «اتلاف وقت» توصیف کرد. 

ترامپ بعد از دیدار با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا در توئیتر نوشت: «همین الان از جلسه با چاک و نانسی خارج شدم. تماماً اتلاف وقت بود. پرسیدم اگر فوراً در کارها گشایش ایجاد کنم سظرف ۳۰ روز آینده چه اتفاقی می‌افتد؟ با امنیت مرزی که لازمه آن احداث دیوار یا یک مانع فولادی است موافقت می‌کنید؟ نانسی گفت نه. گفتم خداحافظ، هیچ چیز دیگری هم کارساز نخواهد بود.»

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داده نمایندگان ارشد دموکرات هم بعد از این دیدار از ترامپ انتقاد کرده و او را به بی‌تفاوتی در برابر مشقت‌های کارگران فدرال و مذاکره نکردن متهم کرده‌اند.

شومر گفت: «متأسفانه رئیس‌جمهور بلند شد و از جلسه بیرون رفت. از پلوسی پرسید با ساخت دیوار من موافقت می‌کنید؟ گفت نه. او هم بلند شد و از جلسه بیرون رفت و گفتم "پس حرفی نداریم با هم بزنیم. بعد هم جلسه را ترک کرد.»

پلوسی از بی‌تفاوتی ترامپ نسبت به حقوق نگرفتن کارگران فدرال در مدت زمان تعطیلی دولت انتقاد کرد و با نیش و کنایه زدن به زندگی شخصی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «او فکر می‌کند آنها (کارگران) هم می‌توانند از پدرشان پول بگیرند.»

بر خلاف تصویری که ترامپ تلاش کرده از خودش به عنوان فردی خودساخته ارائه دهد، روزنامه نیویورک‌تایمز چندی پیش گزارش داد او در واقع ثروتش را مدیون سرمایه پدری و تخلف‌های مالیاتی است.

در پی خودداری سناتورهای دموکرات از پذیرش درخواست ترامپ برای تخصیص بودجه حدود ۶ میلیارد دلاری به پروژه ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، دولت آمریکا از حدود سه هفته پیش به دلیل نداشتن بودجه مصوب، وارد وضعیت موسوم به «تعطیل» شده است. در این وضعیت، فعالیت‌های غیرحیاتی دولت از جمله در ۹ وزارتخانه متوقف شده و چند صد هزار کارگر تا زمان تخصیص لایحه جدید بودجه دولت، حقوق دریافت نمی‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.