خیرالله خادمی امروز دوشنبه ۱۷ دی ماه در جریان بازدید از پروژه‌های راهسازی البرز اظهار کرد: خوشبختانه پروژه‌های بسیار بزرگ راهسازی که در حال انجام است نقشی متحول کننده برای البرز خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کنارگذرهای جنوبی تهران و البرز به طول ۱۶۰ کیلومتر در راه اجراست که یک کریدور بزرگ آزادراهی و گلوگاه ورودی برای کمک به کاهش بار ترافیکی استان البرز و ترافیک پایتخت است و به چرمشهر و آبیک وصل می‌شود.

وی بیان کرد: ادامه آزادراه همت نیز به عنوان یک حلقه اتصالی بین کرج و تهران و درکنار آن اجرای کنارگذر شمالی کرج نیز توسط شهرداری این کلانشهر در حال اجراست.

خادمی گفت: پروژه بزرگراه شمالی به عنوان مکمل پروژه آزادراه همت می‌تواند ترافیک را از شمال شهر کرج به سمت محورهای غربی کرج انتقال داده و گلوگاه‌های ترافیکی موجود در این نقاط را رفع سازد. پیشرفت فیزیکی پروژه بزرگراه شمالی کرج بسیار خوب است و امیدواریم در وزارت راه و شهرسازی بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که به این پروژه مهم و تسریع عملیات اجرایی آن کمک شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعه انتهایی آزاد راه تهران- شمال نیز در استان البرز پروژه‌ای مهم برای کشور است که در حال اجراست.

وی توضیح داد: پروژه‌های راهسازی بزرگ و مهمی در البرز در حال اجراست و عملیات اجرایی عمده این پروژه‌ها در حال اتمام است و امید می‌رود با برنامه ریزی‌های انجام شده بتوانیم طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم.

وی به تأکید رئیس جمهور برای رفع مشکلات ترافیکی در استان البرز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی‌هایی انجام شده است که انتظار می‌رود با توجه به تلاش‌ها و پشتکار استاندار کنونی البرز در استان بتوانیم در پروژه‌های راه این استان تسریع داشته و یک تحول و رونق جدیدی در پروژه‌ها را شاهد باشیم.

خادمی در ادامه از پروژه هشتگرد به طالقان بازدید کرد و  با اشاره به اینکه این پروژه در یک مسیر سخت کوهستانی قرار دارد، افزود: جای خرسندی دارد که پروژه راه هشتگرد_طالقان در دو سال اخیر روند خوبی داشته است. این پروژه در سال ۹۵ حدود ۳۵ درصد پیشرفت داشته در دو سال گذشته به ۸۶ درصد پیشرفت رسیده که نشان از اهتمام ویژه مسئولان در این مدت است. طول این پروژه نزدیک به ۴۲ کیلومتر است و حدود یک کیلومتر نیز حفاری و احداث تونل دارد.

وی افزود: از سال ۹۵ با سفر رییس جمهور به البرز ردیف اعتبارات ملی این پروژه پیش بینی شده و طی این مدت حدود ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که این امر روند پروژه را تسریع کرده است. امید است از طریق کنارگذر بدون تونل بتوانیم این مسیر را تا تابستان سال آینده زیر بار ترافیک ببریم.

وی گفت: کار حفاری تونل نیز همزمان آغاز شده و تاکنون حدود ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی، عملیات ادامه دارد که انتظار می‌رود ظرف ۱۸ ماه آینده به اتمام برسد. حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پایان این راه نیاز است که برنامه ریزی لازم در جهت تامین آن صورت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.