&#۳۹;هاشم الرکابی&#۳۹; روز دوشنبه به خبرگزاری الغد پرس گفته که این ادعاها دروغی بیش نیست و تنها با هدف کشاندن دیگر کشورها به عادی سازی روابط با اسرائیل صورت می گیرد.

وی گفت: این ادعا که سه هیات عراقی در خصوص بحث های مربوط به ایران و عادی سازی روابط به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند از همان جوک ها و دروغ های اسرائیلی هاست که ما به شنیدن آن عادت داریم.

رئیس دفتر نوری مالکی افزود: اسرائیل هر از چند گاهی با پخش شایعات تلاش می کند این پیام را مخابره کند که کشورهای عربی مشکلی در عادی سازی روابط با این رژیم ندارند.

وی گفت هر کس در عراق حتی فکر رفتن به اسرائیل را بکند، با دادگاه مردم روبرو خواهد شد و این مردم هستند که سرنوشت او را تعیین می کند.

الرکابی افزود: عراق کشوری است که نگاه و تصمیم روشنی در قبال ماهیت خصمانه رژیم صهیونیستی دارد و این روش ها که با برخی دیگر از کشورهای عربی انجام می دهند، روی عراق کارساز نخواهد بود.

همزمان و در نخستین واکنش ها به ادعای رژیم صهیونیستی، یک عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق نیز گفت که این یک بازی جدید تل آویو است تا در عراق فتنه به پا کند.

&#۳۹;فرات التمیمی&#۳۹; به خبرگزاری سومریه نیوز گفت ما د رعین حال در نشستی که با وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در داخل کمیسیون خواهیم داشت، در کنار بحث درباره موضع منسوب به وی در مورد مساله فلسطین، این موضوع را نیز جویا خواهیم شد.

وی همچنین از دستگاه های امنیتی و پلیس خواست که نسبت به ارائه توضیحات و بیان حقیقت در این خصوص اقدام کنند.

در همین حال &#۳۹;حسن الکعبی&#۳۹; نائب رئیس اول پارلمان عراق نیز از وزارت امور خارجه و نیز کمیسیون روابط خارجی پارلمان خواست درخصوص ادعاهای مطرح شده تحقیق کنند.

مقامات دولتی تاکنون در این خصوص واکنشی نداشته اند.

موضع قاطع دولت و ملت عراق در قبال مساله فلسطین و حمایت از حقوق مردم فلسطین، سبب شده است طرح مسائلی چون سخنان منتسب به وزیر امور خارجه و نیز ادعای جدید رژیم صهیونیستی با واکنش های بسیار گسترده در عراق روبرو شود.

بر این اساس پیش بینی می شود در ساعات و روزهای آینده، این واکنش ها هر چه بیشتر گسترش یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.