خلیل در گفت و گو اختصاصی با خبرگزاری فرانسه گفت: هیچ چاره ای جز توافق با دمشق برای تشکیل حکومت خودمختار نداریم، به خاطر آن که مناطق کردنشین بخشی از خاک سوریه است.

این فرمانده ارشد نیروهای دمکراتیک کرد سوریه با اشاره به این که مذاکرات با دولت برای رسیدن به توافق پایانی در مورد چگونگی مدیریت شهر منبج در جریان است، خاطر نشان کرد: درصورت دستیابی به راه حل واقعی حقوق ساکنان این شهر حفظ خواهد شد و ما می توانیم این تجربه را به دیگر مناطق واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه تعمیم دهیم.

نیروهای دمکراتیک کرد سوریه که پیش از اعلام خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه به حمایت واشنگتن دل بسته بودند، اکنون چاره ای جز توافق با دولت مرکزی دمشق نمی بینند.

کردها چندی پیش نیز از مقام های سوریه خواستند که ارتش را در شهر منبج در استان حلب مستقر کنند و آنان در برابر حمله احتمالی آنکارا به این شهر محافظت شوند.

پس از آن، صدها سرباز ارتش سوریه در منطقه منبج در خط تماس میان نیروهای دمکراتیک کرد سوریه از یک سو و شبه نظامیان سوری وابسته به آنکارا مستقر شدند.

پس از آن وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که صدها تن از نیروهای دمکراتیک کرد سوریه براساس توافق صورت گرفته با دمشق از اطراف منبج عقب نشینی کردند.

خلیل ضمن اشاره به نتایج مثبت در مذاکرات با دمشق که نیروهای دمکراتیک کرد سوریه از تابستان گذشته با دولت مرکزی آغاز کرده اند، افزود: ورود ارتش به مرزهای شمالی با ترکیه دور از انتظار نیست، به خاطر این که ما به سوریه تعلق داریم، اما این اقدام نیازمند هماهنگی های ویژه ای در خصوص چگونگی مدیریت در این مناطق است.

این فرمانده ارشد نیروهای دمکراتیک کرد سوریه اضافه کرد: اختلافاتی با دولت مرکزی داریم که برای تسهیل دستیابی به راه حل مشترک، نیازمند حمایت بین المللی است.

خلیل همچنین با استقبال از نقش مسکو به عنوان ضامن این مذاکرات، گفت که روسیه، کشور بزرگی است و نقش تاثیرگذاری در تصمیم های سیاسی سوریه بازی می کند.

این فرمانده ارشد کرد همچنین تاکید کرد که کردها بر ضرورت تدوین قانون اساسی جدید که حقوق تمامی شهروندان سوری را به رسمیت بشناسد و حقوق تمامی قومیت ها و در مقدمه آنها کردها تضمین شده باشد تاکید دارند.

این فرمانده ارشد کرد در پایان گفت: ما با سوریه نقاط مشترک زیادی داریم که شامل یکپارچگی سوریه، حاکمیت کشور است و با دمشق در مقابله با اندیشه اسلام سیاسی اتفاق نظر داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.