یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هیچگونه جدول زمانی مشخصی برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، وی همچنین افزود که آمریکا هیچگونه برنامه‌ای برای استقرار نیروی کشورهای عربی در سوریه ندارد.

 

این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد با اشاره به سفر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان سعودی گفت: «گمان نمی‌کنم که از دیدگاه ما، روایت یا روند قانونی عربستان برای قتل "جمال خاشقجی" به آستانه اعتبار و پاسخگویی رسیده باشد.»

وی افزود که پامپئو در سفر به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بر ضرورت وحدت میان کشورهای شورای همکاری تاکید و ادامه اختلاف میان عربستان و قطر را بی فایده اعلام خواهد کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۸ آذرماه ضمن اعلام شکست داعش در سوریه از قصد خود برای خارج کردن ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی از خاک سوریه خبر داد.

۲۰۰۰ نظامی آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از راهبرد دولت وقت آمریکا برای کمک به معارضان مسلح سوریه به این کشور اعزام شده‌اند. دولت آمریکا یک سال قبل از این اقدام «سیا» را مأمور اجرای یک برنامه مخفیانه با هزینه سالانه ۱ میلیارد دلار برای تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان در حال پیکار با دولت سوریه کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.