حجّت‌الاسلام محمّدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نمازجمعه امروز(۱۴ دی‌ماه) تهران با اشاره به عظمت روز جمعه، نمازجمعه را «حجّ هفتگی» خواند و گفت: حضور در نمازجمعه، به برادران و خواهران دینی نیرو می‌بخشد و آن‌ها را برای آغاز هفته‌ای دیگر آماده می‌کند.

امام‌جمعه موقّت تهران در خطبه دوم نمازجمعه با بیان اینکه تقوای الهی جلوه‌های گوناگونی دارد، یکی از روشن‌ترین جلوه‌های تقوا را وحدت دانست و گفت: معصوم می‌فرماید بر محور اسلام و قرآن و اهل‌بیت و ولایت گردهم باشید. بر خود فرض می‌دانم از رهبر عالیقدر و حکیم انقلاب به خاطر اعتماد به شاگرد کوچکشان صمصمانه تشکر کنم و امیدوارم به دعای رهبر عزیز و عالیقدر و شما برادران و خواهران در انجام این وظیفه مهم موفق باشم.از کسانی که در این مدّت ابراز خوشحالی کردند، تشکر می‌کنم. همچنین کسانی که نگران شدند و  نقدی داشتند، تشکر می‌کنم و از این به بعد هم به نقد مشفقانه بیشتر احتیاج داریم.

اهم اظهارات حاجی علی اکبری به شرح زیر است:

* امروز در آستانه چهل‌سالگی انقلاب وظیفه داریم مانند جان‌مان از نمازجمعه مراقبت کنیم، باید به کیفیت‌بخشی به نمازجمعه توجه کرد. باید نمازجمعه را بهتر از همه سال‌ها برگزار کنیم. نیاز به یک نمازجمعه باشکوه و با صلابت و شیرین بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

* عزیزان نمازگزار از وجود میله‌های نمازجمعه خشنود نیستند، از ستاد نمازجمعه خواهش کردم و دوستان حفاظت هم محبت کردند و دو ردیف از موانع برداشته شد و بخش باقی مانده مورد نیاز است که نسبت به آن هم اصلاح دقیق‌تری خواهد داشت. نمازگزاران علاقه‌مند هستند محیط نمازجمعه دوستانه باشد و مسئولین عزیز هم چنین احساسی دارند و من می‌بینم که برخی از آن‌ها در بین جمعیت حضور دارند. ان‌شاءالله اگر فاصله‌ای بین مردم و مسئولین وجود دارد برداشته شود و راه نهضت را پرشورتر از همیشه و با قوت بیشتر ادامه دهیم.

* امروز ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور در حال برگزاری است، خدای بزرگ را برای این نعمت بزرگ شکر می‌کنیم. باید همه این نعمت را شاکر باشیم و شکر این موضوع به حضور و حضور موثر است. لازم است همین جا از همه عزیزانی که در همه این سال‌ها در برگزرای نماز جمعه همت گماشتند، مخصوصا ائمه جمعه شهید، شهدای محراب و شهدای ستادهای جمعه به نیکی یاد کنیم و امیدواریم خداوند توفیق اقامه نماز را به ما عطا کند.

* امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، روزهای خدایی را باید گرامی داشت. این نص فرمان الهی است که روزهای خدایی نشانه‌های ویژه حیات طیبه هستند. آن روزی که خبر آزادی یک ملت بزرگ منتشر می‌شود، مردمان شهد شیرین عمل به رسالت الهی را می‌چشند و طاغوت ذلیل و خوار می‌شود. در تاریخ ملت عزیز ما هیچ ماهی مانند بهمن نیست و هیچ روزی مانند روز ۲۲ بهمن و هیچ دهه‌ای مانند دهه فجر نیست.

* طی این چهل سال ملت عزیز ما با حضور حماسی و با شکوه در ۲۲ بهمن و دهه فجر باطل‌السحر فتنه‌ها را همراه خود داشتند، دشمنان ما هم همیشه از این حضور به خشم آمده‌اند و برایشان دیدن حضور صفای یک ملت قابل تحمل نیست. ملت عزیز ما همواره دشمنان خود را به خشم آورده است و ماه بهمن امسال ان‌شاءالله متفاوت از ماه‌های بهمن گذشته خواهد بود.

* مردم ما آنچه در این چهل سال دریافت کرده‌اند، حاصل ایستادگی بود، بسیاری از آرزوهای ملت ایران در پرتو این همبستگی ایمانی محقق شده است. تا حد زیادی ملت عزیز ما به استقلال در بخش‌های مختلف دست پیدا کرده است. در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و بنیان‌های عظیم اقتصادی کشور مشاهده می‌کنید که ملت روی پای خود می‌ایستد و دشمنان برآمدن یک تمدن جدید از شرق را مشاهده می‌کنند. 

* ملت ما چهل سال ایستادگی در برابر انواع توطئه‌ها، تحریم‌ها، فتنه‌ها و نفوذها ایستاد و خداوند شهد پیروزی را به کام ملت ما چشاند، شما یک نگاه به اطراف خود بیندازید و وضعیت دشمنان را ببینید. وضعیت دشمن نشان می‌دهد که در مقابل ظهور تمدن شرق، تمدن غربی و آمریکایی در حال افول است. این مسئله نشانه‌های زیادی دارد و لیست بلندی است اما آنچه در زمان نزدیک رخ داده، ماجرای خروج زبونانه نیروهای آمریکایی از عراق و حضور شبانه و دزدکی رییس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا و صحبت‌های از سر حسرت او است که گفت میلیون‌ها دلار در این منطقه خرج کردیم و حالا باید شبانه به این منطقه سفر کنیم. 

* نیروهای آمریکایی هر جا می‌روند، جز نکبت و بدبختی با خود ندارند و هرجا رفتند، بیچارگی و بدبختی برده‌اند، منطقه خاورمیانه به گورستان آرزوهای آمریکایی تبدیل شده و به لطف مقاومت مردم ایران و لطف خدای متعال، رژیم صهیونیستی چه روزهای سختی را سپری می‌کند. نصاب شکست آنها به دو روز رسیده و جبهه مقاومت به زنجیره مقاومت تبدیل شده است. از حزب‌الله تا حشدالشعبی تا انصارالله یمن و تا مقاومت در نیجریه و بحرین زنجیره طلایی مقاومت را شکل داده است. ملت ما هم خود شهد مقاومت را چشید و هم الهام‌بخش منطقه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.