محمد جواد کولیوند روز پنجشنبه در دیدار با اساتید بسیجی پردیس کرج دانشگاه خوارزمی افزود: آمریکا به خوبی متوجه شد که برجام نه تنها ایران را ضعیف تر نکرده بلکه آن را قوی تر کرد به همین دلیل از آن خارج شده است.

وی اضافه کرد: اینکه برخی بیان می کنند که همه چیز را داده ایم و هیچ چیز نگرفته ایم خیلی درست نیست، چرا که برجام بخشی از مشکلات ما را در مواردی مانند بیمه های کشتیرانی، تولید و صادرات نفت را حل کرد.

کولیوند گفت: نمی توان گفت که برجام همه مسایل را حل کرد اما نمی توان منکر آن شد که بخشی از مشکلات را از میان برداشت.

وی افزود: برجام در بخش بانک ها نتوانست کارآیی داشته باشد چرا که در این بخش قوانین دیگری از جمله مقابله با پولشویی داشته ایم که نتوانسته ایم آنها را رعایت کنیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: دراین بخش الزاماتی وجود دارد که نمی توان شفاف سازی کرد زیرا تمام افراد و شرکت هایی که در این شرایط با ما کار می کنند لو می روند و بلافاصله آنها نیز بلوکه می شوند.

وی ادامه داد: در خصوص بانک ها باید قواعد بین المللی را رعایت کنیم تا آنها نیز با ما همکاری کنند، برجام ما را از یک ایستگاهی که متوقف بوده ایم به ایستگاهی دیگر منتقل کرده، حالا باید در این ایستگاه راهکاری برای اقدامات بعدی اندیشیده شود.

کولیوند با اشاره به اینکه برخی بیان می کنند که برجام ظرف مدت ۲۰ دقیقه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده ،اظهار داشت: بیش از سه ماه وقت گذاشته ایم و کارگروه های تخصصی تشکیل شد تا در ۲۰ دقیقه به جمع بندی برسیم .

نماینده مردم کرج، فردیس ، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس باید در مسیری قرار می گرفت که مصالح کشور را در نظر بگیرد، گفت: اصل موضوع را کسی به مردم نگفته است، در داستان هسته ای ایران توانست در این غائله مذاکرات غنی سازی و تحقیق و توسعه آب سنگین را به عنوان امتیاز بگیرد، این در حالی است که برخی کشورها یا غنی سازی را دارند یا آب سنگین، اما جمهوری اسلامی با ایستادگی توانست هر ۲ را بگیرد.

کولیوند ادامه داد: ایران با وجود تمامی تحریم ها توانست اورانیوم را غنی و به آب سنگین دست یابد و این علم را به تسخیر خود درآورد، آنها به خوبی می دانند که ما اورانیوم به اندازه کافی نداریم .

وی گفت: آن چیزی که دنیا را متحیر کرده این است که ایران با وجود تحریم و مشکلات چگونه توانسته به این علم دست یابد و ترس شان از آن است که این علم را منتقل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در اعتماد به آمریکا و اروپایی ها قدری فریب خورده ایم گفت: این را نباید منکر شد، اما دلیل نمی شود که در داخل به جان یکدیگر بیفتیم، این همان چیزی است که دشمنان می خواهند و هزینه های ما را نیز بالا می برد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: خروج آمریکا از سوریه و عراق در حالت خوشبینانه این است که آنها به خوبی فهمیدند که جبهه مقاومت در این منطقه یمن، لبنان و سوریه پیروز شده و جبهه مقاومت دیگر اجازه نمی دهد که آمریکا و اسرائیل با هزینه های پائین به اهداف شان برسند.

کولیوند اضافه کرد: اما نباید غافل از این مساله شویم که ممکن است برنامه ای برای ما داشته باشند، خیلی بعید نیست که قصد آسیب رساندن به زیر ساخت های ما را داشته باشند و برنامه یمن را بخواهند بر روی ما پیاده کنند، همانگونه که رهبری فرموده اند اگر یک موشک به ایران شلیک کنند اسرائیل را محو خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند بر موج ناآرامی ها سوار و مردم را در مقابل نظام قرار دهند، به دنبال این هستند که بی هزینه افکاری را که به دنبال آن هستند و تاکنون نتوانسته اند جامه عمل بپوشانند را از این طریق محقق کنند.

کولیوند گفت: استراتژی ما در برابر خروج آمریکا از سوریه و عراق مشخص است در طول تاریخ به ما ثابت کرده اند که قابل اعتماد نیستند، ما نیز به خوبی می دانیم که چه چیزهایی در فکرشان است، اما اینکه بخواهند کشوری را علیه ما بشورانند دیگر نمی توانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.