حشمتی در نشستی با رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات ضمن تسلیت به خانواده‌های جان باختگان این حادثه افزود: این حادثه همه کشور را متاثر کرد و ۱۰ نفر از دانشجویان فرهیخته در این حادثه فوت کردند که برای جامعه اسلامی ما ثلمه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

وی گفت: باید دقیق و کارشناسی به موضوع پرداخته شود و دادسرای تهران ورود کرده و با تشکیل پرونده؛ رسیدگی در شعبه ویژه در حال انجام است.

حشمتی افزود: این حادثه نیاز به مطالبه گری دارد، انتظار این است که دادسرای ما و بازپرس پرونده را دقیق بررسی و نتیجه را سریع اعلام کنند.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور تصریح کرد: خانواده‌های درگذشتگان هم خواسته شان تسریع در رسیدگی است که امیدواریم آقای طهرانچی موضوع را با همه ابعادش بررسی کند که دانشگاه محیط سخت گذر دارد و برای سلامت دانشجویان تدبیر لازم اتخاذ نشده بود و محیط فاقد حفاظ‌های لازم بوده و متاسفانه اتوبوسی هم که واژگون شده معاینه فنی و ترمز نداشته است.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد می‌توانست محیط و جاده را به نحو بهتری ایمن کند که این کار نشده است.

در این نشست که با حضور دادستان کل کشور برگزار شده است، رئیس و مسولان دانشگاه، بازپرس پرونده و نمایندگان پلیس راهور حضور دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.