پای جنبش جلیقه زردها به ایران باز می شود؟ سوالی که شاید چندان محل بحث در محافل سیاسی و رسانه ای ایران نبود تا اینکه برخی رسانه ها استارت ورود به آن را زدند، آنجا که بین جلیقه زردها و رئیس جمهور جنجالی سابق پل زدند و مدعی شدند که بعید نیست احمدی نژاد خواب این را دیده باشد که جنبش جلیقه زردها را به ایران بکشاند و خود لیدر آنها شود آنهم در شرایطی که گلایه ها و نارضایتی های مردم از شرایط اقتصادی هر روز بیشتر می شود.

اما آیا محمود احمدی نژاد در روزهایی که یاران غارش در زندان هستند دست به چنین تحرک خیابانی خواهد زد؟ تلاش های او چقدر مرتبط با انتخابات آینده است؟ آیا او قدرت لیدری جنبش های اعتراضی را دارد؟ سوالاتی که با احمد توکلی چهره شاخص اصولگرا و عضو مجمع تشخیص و محسن رفیقدوست دیگر چهره شاخص سیاسی و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در میان گذاشتیم.

بعید نیست احمدی نژاد از جنبش جلیقه زردها بهره برداری کند

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبر فوری درباره پیش‎بینی و نگرانی برخی از رسانه‎های اصولگرا درباره بهره‎برداری محمود احمدی‎نژاد از جنبش جلیقه زردها و احتمال ورود او به تحرکات خیابانی، گفت: گرچه بنده هیچگاه رفتار احمدی‎نژاد را تحلیل نمی‎کنم، رویکردهای وی را قبول ندارم و تایید نمی‎کنم ولی بعید نیست احمدی‎نژاد این اقدام را انجام دهد اما قطعا نتیجه نمی‎گیرد.

رفتارهای رئیس جمهور سابق جای نگرانی ندارد

نمایند ادوار مجلس درباره علاقه احمدی نژاد به ارائه یک چهره اپوزیسیون از خود، گفت: قطعا اینگونه رفتارها و رویکردهای احمدی‎نژاد برای وی هیچ نتیجه‎ای را در برنخواهد داشت، از منظر من رفتارهای وی هیچ جای نگرانی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه تحرکات و اظهارنظرهای رئیس دولت سابق چقدر جنبه انتخاباتی دارد، اظهار داشت: هر سیاستمداری که قدرت برایش بسیار مهم باشد قطعا نظریه‎ها و رویکردهایی که مطرح می‎کند جنبه انتخاباتی هم دارد، این رویه در مورد احمدی‎نژاد نیز صدق می‎کند.

 رفیقدوست:مواضع احمدی نژاد به آمریکایی ها نزدیک شده است

محسن رفقیدوست وزیر سپاه دوران جنگ نیز در گفت و گو با خبر فوری در تحلیل ادامه دار بودن رفتارهای جنجالی رئیس جمهور سابق کشورمان و نگرانی برخی سیاسیون برای ورود او به تحرکات خیابانی، گفت: رفتارهایی که از سوی احمدی‎نژاد طی چند وقت اخیر صورت گرفته به خوبی گویای این بوده که مواضع وی به آمریکا نزدیک شده است از این رو قطعا به مانند دولتمردان آمریکایی وی هم هیچ غلطی نمی‎تواند در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

نظام اجازه نمی دهد احمدی نژاد آنقدر وقیح شود که علیه حاکمیت اقدامی انجام دهد

این چهره سیاسی اصولگرا تصریح کرد: مطمئن باشید که احمدی‎نژاد عرضه مقابله با نظام جمهوری اسلامی را ندارد و نمی‎تواند در جهت ضربه زدن به کشور اقدامی انجام دهد. نظام هم قطعا اجازه نخواهد داد تا احمدی‎نژاد آنقدر وقیح شود که اقداماتی را علیه حاکمیت انجام دهد.

رفیقدوست درباره ظرفیت هواداران احمدی نژاد نیز اظهار داشت: احمدی‎نژاد هیچ پشتوانه و ظرفیت مردمی ندارد و نخواهد داشت. اوهیچ جایی در آینده سیاسی ایران ندارد و به زودی هم احتمالا به دوستان خودش ملحق خواهد شد. ‌

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.