آنها فکر می‌کنند با حضورشان بیشتر می‌توانند به ورزش کمک کنند اما تا به حال کمتر پیش آمده که فرصت را به جوان‌ها بدهند تا بلکه آنها هم بتوانند خودی نشان دهند. این مساله البته در بخش‌های غیرورزشی هم ظاهرا زیاد است اما در ورزش بیشتر به چشم می‌آیند چون مقاومت بیشتری دارند و اهل رفتن نیستند. تحت هیچ شرایطی و با هیچ ترفندی

خیلی وقت است که بحث منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها قرار است در نهادهای دولتی اجرا شود اما ظاهرا در برخی جاها چندان نتیجه‌بخش نبوده. این مساله در اکثر نهادها اجرا شد اما در ورزش با حواشی خاصی همراه بود. بحث در مورد مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال همچنان ادامه داشت که قرار شد دیگر اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال استعفا بدهند تا حداقل از حواشی کم شود. بعد از اینکه مهلت استعفای بازنشسته‌ها داشت به روزهای آخر می‌رسید ابتدا شاهد استعفای محمدرضا ساکت از دبیرکلی فدراسیون فوتبال بودیم. اتفاق مهمی که برای خیلی‌ها عجیب بود. البته گفته می‌شود ساکت با عناوین دیگری در فدراسیون فوتبال حضور دارد اما دیگر دبیر‌کل نخواهد بود.

به روز آخر بحث منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها نزدیک می‌شدیم که این بار خبر استعفای علی کفاشیان از ریاست کمیته فوتسال و بعد از آن هم عباس ترابیان از ریاست کمیته توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی، باعث واکنش‌های جالب اهالی این رشته شد. کفاشیان استعفای خود از ریاست کمیته فوتسال را اعلام کرد و قرار بود به‌عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال کار خود را ادامه دهد. عباس ترابیان هم شرایط تقریبا مشابهی داشت و از ریاست کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی کنار رفت تا جا برای جوان‌ها باز شود.

با رفتن کفاشیان و ترابیان، خیلی زود خبر رسید داود پرهیزگار به‌عنوان سرپرست کمیته فوتسال انتخاب شد. این مساله واکنش‌های مثبت اهالی فوتسال و بخصوص وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال را به دنبال داشت. پرهیزگار در همان ابتدا هم خبرهای خوشی در مورد اردوهای تیم‌های زیر ۲۰ سال فوتسال ایران و تیم بزرگسالان داد که باعث شد خیلی‌ها باور کنند او کارش را خوب بلد است و به همین دلیل خیلی زود آن را انجام داد اما پرهیزگار ظاهرا این روزها بیشتر نقش سخنگوی این کمیته را دارد. چراکه علی کفاشیان و عباس ترابیان همچنان در کمیته‌های فوتسال و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی حضور دارند و کار خود را ادامه می‌دهند.

گفته می‌شود با وجود اینکه کفاشیان از ریاست کمیته فوتسال استعفا داد اما هنوز دفتر ریاست این کمیته را به داود پرهیزگار سرپرست جدید کمیته فوتسال تحویل نداده و همچنان پشت میز ریاست این کمیته می‌نشیند. کفاشیان که ظاهرا همچنان مسوولیت ریاست سازمان لیگ فوتسال را به عهده دارد، هر روز در اتاق ریاست کمیته فوتسال حاضر می‌شود و کارهایش را در آنجا انجام می‌دهد، نه در اتاق سازمان لیگ فوتسال. عباس ترابیان هم چنین مسیری را دنبال می‌کند و در واقع هم کفاشیان و هم ترابیان به رغم استعفا همچنان در دفترهای کارشان حضور پیدا می‌کنند و کارهای خود را انجام می‌دهند اما با عنوان مدیران بازنشسته و مستعفی! با این شرایط می‌شود گفت پرهیزگار که هنوز به اتاق ریاست راه پیدا نکرده، این روزها بیشتر نقش سخنگوی کمیته را دارد. چراکه او هر روز در مصاحبه‌های مختلف در مورد شرایط تیم‌های فوتسال صحبت می‌کند اما معلوم نیست تصمیم‌گیرنده هم هست یا نه.

به هر حال این شرایط، بدون شک واکنش‌های تندی از سوی اهالی فوتسال و بازیکنان بازنشسته به دنبال خواهد داشت. چراکه آنها بارها اعلام کردند کمیته فوتسال نیاز به تغییر و تحول دارد اما با وجود اینکه این تغییر و تحول به صورت اجباری باید صورت می‌پذیرفت ولی عملا تغییری انجام نشد که این مساله حواشی زیادی به دنبال خواهد داشت. البته به نظر نمی‌رسد این حواشی برای کفاشیان و ترابیان اهمیت چندانی داشته باشد و احتمالا باز هم شاهد حضور آنها در اتاق‌های ریاست فوتسال خواهیم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.