در همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و روسای دفتر نهاد برگزار شد، منصور غلامی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی و به‌ویژه دانشجویان عزیز شاید در مواردی انتقادهایی داشته باشند، گفت: ولی در آخر کار آرامش و اطمینان و امیدواری به آنان باز می‌گردد و دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این آرامش و اطمینان‌دهی به دانشجویان نقشی اساسی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌ها در اجرای برنامه‌ها در دانشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: در ستاد وزارت اموری را که اثرات کارهای اجرایی را افزایش دهد، حتماً اعمال می‌کنیم و در این راستا از تمامی‌ اقشار و نخبگان دانشگاهی و به‌ویژه از نمایندگان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تقاضا می‌کنیم جهت کمک به ساماندهی امور ما را یاری دهند.

غلامی‌ افزود: خوشبختانه در این دوره در ارتباط با دفتر نهاد رهبری هیچ مشکلی نداریم و هر از گاهی معاونان وزارت با رئیس و معاونان این نهاد جلساتی را ترتیب می‌دهند که این به نفع ماست و امیدوارم این هماهنگی به دانشگاه‌ها هم سرایت کند.

وزیر علوم با بیان اینکه "باید حساسیت‌های مقام معظم رهبری را در توسعه علمی‌ و علم نافع، درک، حمایت و ترویج کنیم"، گفت: انتظار عموم از دانشگاه‌ها این است که مشکلات جامعه و کشور را حل کنند.

غلامی‌ در ادامه افزود: درانتصاب روسای دانشگاه‌ها هم روسای جدید، متوسط ۹ سال جوان‌تر از روسای قبلی هستند و معتقدیم نباید توان مدیریتی تنها در ید مدیران سالخورده و بازنشسته باشد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها به خوبی فعال بوده و نکته مهم این است که در یک سال گذشته دانشگاه‌ها منشاء هیچ تلاطم اجتماعی نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان ما به دنبال بحث‌های تشنج‌آفرین در دانشگاه‌ها نیستند، گفت: اگر انتقادی هم از سوی دانشجویان صورت می‌گیرد، عمقی نیست و اگر خطایی هم صورت می‌گیرد باید همگی تلاش کنیم تا این موارد در داخل دانشگاه حل و فصل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.