پیکر آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی ظهر چهارشنبه پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در مصلی امام خمینی(ره) تهران برای خاک سپاری در حرم حضرت معصومه(س) به قم منتقل شد.

پیکر این عالم ربانی از ساعت ۱۴ امروز با حضور جمع کثیری از مردم قم، طلاب و اساتید حوزه، مسئولان کشوری و لشکری و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) تشییع شد.

در این مراسم،‌ نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، معاون رئیس جمهور، تعدادی از مسئولان قوه قضائیه و مدیران استان قم حضور داشتند.

پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی پس از طواف گرد ضریح مطهر حضرت معصومه(س) در مسجد بالاسر و کنار قبور مراجع عظام تقلید و بزرگانی همچون آیت الله مشکینی، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله بهاء الدینی و آیت الله العظمی گلپایگانی به خاک سپرده می‌شود.

مسیر مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) مملو از جمعیت بود و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مسیر و در حرم مطهر نوحه سرایی کردند و تشییع کنندگان به عزاداری پرداختند.

ریاست قوه قضائیه، عضو فقهای شورای نگهبان، ریاست شورای حل اختلاف قوا و همچنین تدریس در سطوح عالی حوزه علمیه قم از جمله سوابق مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی است.

امشب بعد از نماز مغرب و عشا نیز مراسم بزرگداشتی از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور اساتید حوزه و مردم قم در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.