ناصر شکریان عصر شنبه در نشست هم اندیشی مدیران پایگاههای فرهنگی اجتماعی سکونت های غیررسمی در مازندران با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی براینکه نه تنها مسلمانها نیاز به علما دارند بلکه اسلام عزیز هم به علما نیاز دارد افزود: اگر امروز دینی باقی مانده به برکت زحمات علمای متعهد است.

وی با اظهار اینکه امرز زمان فرق کرده بنابراین لوازم، ابزارهای تبلیغ، زبان، شیوه و روش آن نیز متفاوت شده است افزود: امروز ادبیات روحانیت باید طوری باشد تا دشمنان نتوانند کوچکترین سواستفاده ای از آن داشته باشند و انتظار امروز مردم از روحانیت با قبل از انقلاب بسیار متفاوت است زیرا قبل از انقلاب، کار روحانی در گفتن احکام و برخی مسائل جزیی بود ولی امروز وظایف روحانیت بسیار سنگین تر از قبل است و باید مورد توجه همه روحانیون قرار گیرد.

وی عنوان کرد: امروز چون در راس انقلاب، روحانیت قرار دارد دشمن تلاش بسیاری دارد تا این قشر را مورد هجمه قرار دهد و از هیچ کوششی دریغ نمی کند و در طول سالهای انقلاب ما شاهد این بودیم دشمنان در همه ارکان های نظام از جمله مرجعیت، ریاست جمهوری و مجلس و غیره و امروزه حتی در بین مذاکره کنندگان ما در وزارت خانه جاسوس دارند و نفوذ کرده اند و باید مراقب بود اما تنها جایی که دشمن نتواست نفوذ کند ولایت فقیه بود.

شکریان یادآور شد: امروزه حمله به روحانیت، حمله به اسلام و نابودی اسلام است و روحانیت باید مثل همیشه از اسلام محافظت کند و امروز مردم دل به ولایت دارند و شهدای مدافع حرم نمونه بارز دلبستگتی ملت به حاکمیت ولایت فقیه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه دشمن می خواهد میزان تاثیرگذاری روحانیت در جامعه کم شود افزود: امروزه روحانیت وظیفه سنگینی در قبال جامعه و انقلاب دارد و بسط رابطه مردم با روحانیت یکی از اصلی ترین وظایف روحانی است و مردم را باید به محضر قرآن و اهل بیت بیاوریم و در  این راه رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیار کارگشاست.

شکریان تاکید کرد: استکبار جهانی در حوزه های ما هم نفوذ می کند و می خواهد با برخی از روحانی نماها وجهه روحانیت را در اجتماع از بین ببرد و باید مراقب و هوشیار بود.

زین العابدین روحانی نیا معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران نیز به بیان اهمیت و اهداف این نشست اشاره کرد و بیان داشت: تقویت فعالیت های فرهنگی مناطق آسیب و لزوم توجه بیشتر به وضعیت فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف این نشست است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.