سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر نقش مهم شورای نگهبان در صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس عنوان کرد: چه در انتخابات 96 و چه در انتخابات سال‌های ۷۶ و ۹۲، این شورای نگهبان بود که از آرای مردم صیانت کرد؛ در فتنه سال ۸۸ نیز از حق الناس دفاع کرد و نگذاشت تا آرا مردم وتو شود.

وی، اهمیت نقش ناظران در قانون، نظارت دقیق بر اجرای قوانین را یک مسئولیت بزرگ دانست و گفت: بنای جریان انقلابی در دوره‌های مختلف آن بوده که هروقت رقیب آن‌ها پیروز شد، به خاطر اعتماد به سازوکار انتخاباتی در کشور به او تبریک میگوید، اما جریان فتنه انتخابات را تا جایی قبول دارند که کاندیدای مورد نظرشان رای بیاورد.

جلیلی در پاسخ به این سوال که آیا حضور شما در شهر‌های مختلف انتخاباتی است، پاسخ داد: اگر وظیفه جریان انقلابی و آحاد جامعه آنست که منفعل نباشند، پس میبایست سایه به سایه مسائل کشور را در حد وسع خود و در چهارچوب قانون دنبال کرد. در آنجایی که دیده میشود یک کار خطایی در حال شکل گیری است باید آن را تصحیح کرد ولو تصور مردم آن باشد که آن اتفاق برایشان خوب است. به همین تناسب کار خوب را تائید و کار‌های ناقص را تکمیل کنند.

جلیلی افزود: برخی می‌گویند حرف صحیح نزنید و نسبت به آینده کشور منفعل باشید، چون ممکن است از این صحبت‌ها برداشت انتخاباتی شود؛ خب بشود! نسبت به مسائل امروز کشور موضع نگیریم و آن‌ها را پیگیری نکنیم با این بهانه که ممکن است تصور شود کار انتخاباتی میکنم؟!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.