سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به همراه شماری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در منازل چهار دانش آموز فوت شده حادثه آتش سوزی دبستان غیر دولتی «اسوه حسنه» زاهدان با خانواده آنان دیدار و ابراز همدردی کرد.

سیدمحمد بطحایی ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار مونا خسروپرست اظهار داشت: قطعا یکی از سخت‌ترین شرایط این است که در کنار پدر و مادری قرار بگیریم که نوگل خود را از دست داده باشند و این که در لفظ بگوییم خداوند به شما صبر بدهد بسیار ساده است اما در درک آن همه ما معذوریم و بسیار سخت است که بتوان این حادثه ناگوار را درک کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از دلایلی که علاوه بر تیم اعزامی و نمایندگان فرستاده شده خودم شخصا به اینجا آمدم این است که ما آموزش‌های لازم را به همه مدیران در یک دوره ۲۰ تا ۲۵ ساعته داده‌ایم اما چه کار می‌توانیم بکنیم زمانی که همیشه قصور از طرف یک نفر به وجود می‌آید.

وی ابراز کرد: ما پیگیر این مسئله هستیم که قصور از طرف چه کسی بوده است و بازدید به چگونه انجام شده و همه اینها خودشان را نشان خواهد داد و مطمئن باشید که مقصر این ماجرا تاوانش را خواهد داد.

بطحایی تصریح کرد: ما تا جایی که در توانمان باشد درصدد آن هستیم تا حداقل در استان محروم سیستان و بلوچستان ظرف دو سال آینده مدارس مان را به وسایل گرمایشی استاندارد تجهیز کنیم و بنده و شخص رئیس جمهور پیگیری هستیم تا مشکلات این استان را به طور کامل برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: امیدوارم که خداوند به شما صبر بدهد و این نوع گل عزیز از دست رفته را با حضرت رقیه خاتون محشور کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.