فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در جلسه مشترک شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات در سالن اجتماعات استانداری گیلان اظهار داشت: طبق برنامه‌، صادرات‌ به ارزش ۳۰۶ میلیون دلار در گیلان انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه واردات در استان گیلان ۱۰ درصد نسبت به گذشته کاهش یافته است تصریح کرد: نتیجه عملیات واردات نسبت با کاهش درصد همراه شد.

دلق‌پوش به زیرساخت‌های برخی از شهرهای استان گیلان اشاره کرد و افزود: با توجه به زیرساخت‌های خوب در انزلی، آستارا و تأسیس راه‌‌آهن رشت‌-قزوین می‌توان در بخش حمل و نقل و واردات و صادرات موفقیت‌های بهتری کسب کرد.

وی با بیان اینکه در مباحث اقتصادی باید به خوبی از ظرفیت‌ها استفاده کرد ابراز داشت: در ۸ ماهه نخست امسال در گیلان حدود ۷۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تن صادرات غیرنفتی داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به صادرات غیرنفتی در ۸ ماهه نخست امسال در استان گیلان اشاره کرد و افزود: صادرات غیرنفتی در سال ۹۷ با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شد.

دلق‌پوش با اشاره به هدف تسهیل مراودات، معافیت گمرکی و واردات صنایع ابراز داشت: برای انجام برنامه‌ها و تسهیل مراودات به کمک‌های بخش خصوصی و حمایت و نظارت دولت بر حسن انجام کار نیاز داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به رشد ۱۳ درصدی صادرات غیرنفتی در گیلان اشاره کرد و افزود: رشد ۱۳ درصدی صادرات غیرنفتی نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های صادراتی در استان گیلان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.