مقام های آمریکایی به شرط بی نام ماندن به خبرگزاری رویترز گفتند که دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از سوریه توقف حملات هوایی را نیز در پی خواهد داشت.

تصمیم ناگهانی ترامپ در روز چهارشنبه برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه انتقادهای فراوانی از سوی شخصیت های سیاسی آمریکاو متحدان واشنگتن داشت.

اعلام خروج نیروهای زمینی آمریکا از سوریه می تواند لزوما به معنای توقف حملات هوایی نباشد، چرا که پایگاه های هوایی ایالات متحده داخل این کشور نیست.

مرکز عملیات هوایی آمریکا در قطر مستقر است و جنگنده هایی آمریکایی برای انجام حملات از کشورهای همسایه سوریه اعزام می شوند.

مقام هایی آمریکایی با بیان اینکه زمان بندی توقف حملات هوایی با خروج نیروهایی این کشور از سوریه مرتبط خواهد بود، از اعلام زمان دقیق خودداری کردند.

ترامپ روز گذشته در توئیتی نوشت: ما داعش را در سوریه شکست دادیم، کاری که تنها دلیل من برای باقی ماندن (نیروهای آمریکایی) در این کشور بود.

کاخ سفید گفته است که نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه بین ۶۰ تا ۱۰۰ روز آینده این کشور را ترک خواهند کرد؛ گرچه هنوز معلوم نیست تمامی دو هزار نظامی آمریکایی تا چه زمان و به چه شکل از سوریه خارج خواهند شد.

نیروهای آمریکایی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور دارند و دمشق بارها خواستار پایان تجاوز نظامی نیروهای آمریکایی در سوریه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.