محمد قسیم عثمانی اظهار داشت: از نمایندگان مجلس انتظار صبر و شکیبایی بیشتری می رود. درواقع احساساتی برخورد کردن با موضوعات خوب نیست.

نماینده بوکان با اشاره به توضیحات نماینده سراوان تاکید کرد: ارتباط دادن این مسئله به قومیت و مذاهب از سوی هرکسی، ظلم است.

وی افزود: هرکس از مدیر خود تبعیت می کند و رفتار کارمند حراست تحت این عنوان که به نماینده گفت من از شما دستور نمی گیرم کاملا درست است چرا که او از مدیر مربوطه خود دستور میگیرد. در این نقطه هم عکس العمل درازهی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست که البته از این بابت عذرخواهی هم کرد.

عثمانی با اشاره به تلاش نماینده سراوان برای استیضاح وزیر اقتصاد اظهار داشت: درازهی در مورد درخواست استیضاح وزیر احساساتی عمل کرد. اگر قرار باشد براساس ناهماهنگی ها، وزرا را استیضاح کنیم، مردم هم ما را استیضاح می کنند.

وی افزود: وزیر اقتصاد را به خاطر رفتار یک کارمند که باب طبع ما نبوده استیضاح کنیم؟ ای کاش از قدرت خود در جاهایی استفاده می کردیم که حق مردم درآن نقاط ضایع شده بود نه در جایی که رفتار شخصی با ما صورت می گیرد و به ما برمی خورد که چرا با بنده این طور رفتار شده.

وی با بیان اینکه ماجرای نماینده سراوان جلسه غیر علنی نیاز نداشت، گفت: این مسئله در آن حد نبود که نیاز به جلسه داشته باشد. بنده خودم نماینده ام و بارها با ناهماهنگی ها مواجه شده ام. درازهی دو ساعت بعد از آن اتفاق، با احترام به آن اداره وارد شده و با او تماس گرفته اند. درواقع دو ساعت بعد موضوع حل شده است اما چون این مسئله وارد فضای مجازی شد حواشی برای آن پیش آمد.

عثمانی خاطرنشان کرد: من در آن روز در مجلس گفتم به خاطر یک ناهماهنگی وزیر را تهدید به استیضاح می کنیم اما در همان استان  که درازهی نماینده آن است آن اتفاق ناگوار می افتد و هیچ عکس العملی نمی بینیم.

وی ادامه داد: در جلسه غیرعلنی نگذاشتند وزیر اقتصاد حتی کلمه ای سخن بگوید. نماینده پانزده دقیقه صحبت کرد اما وزیر که بالاترین مقام آن مجموعه است، حتی دقیقه ای اجازه صحبت پیدا نکرد. این خیلی ظالمانه است و نباید از قدرت خود اینچنین استفاده کنیم.

نماینده بوکان تصریح کرد: می گفتند فیلم را حراست بیرون داده، در صورتی که دوربین حراست صدا ندار. آن فیلم توسط مراجعین پخش شده است .

این نماینده مجلس گفت: این اتفاق نشان داد نمایندگان مجلس نسبت به موضوعاتی که مربوط به خودشان می شود حساس هستند اما نسبت به موضوعات و دغدغه های مردم حساسیتی ندارند و این خطر است.

وی ادامه داد: فضا در موضوع درازهی به شدت احساساتی شده و رئیس مجلس هم باید دقت بیشتری به خرج می داد. باید تذکر می دادند که این موضوع نیازی به جلسه غیر علنی ندارد. مردم توقع دارند جلسات غیر علنی برای مسائل مهم کشور باشد نه مسائل شخصی و فردی.

عثمانی ضمن انتقاد از واکنش نماینده سراوان و توضیحات او، گفت: برخی، این موضوع را به شان مجلس ربط می دهند مگر شان مجلس در حد کلماتی است که نماینده به زبان آورد؟ این موضوع شخصی است و ارتباطی با شان مجلس ندارد. درازهی نباید به یک کارمند فشار می اورد که به او اجازه ورود بدهد. من از او تعجب می کنم چراکه به نظرم انسان صبوری است نمی دانم در ان روز ایشان چه شرایطی داشته است.

وی مجددا تاکید کرد: نکته مهم این است که نباید این مسائل را به قومیت و فرقه ها ارتباط دهیم من هم اهل سنت هستم و هم کرد.  چرا موضوعی که ارزش پرداختن ندارد را انقدر بزرگ می کنیم؟ چرا کل مجلس در گیر مسائل احساساتی کرده اند؟ ابروی مجلس با این می رود که خودمان را بر مردم ترجیح دهیم و مسائل مهم مردم را فراموش کنیم و خود را به کوچه علی چپ بزنیم.

عثمانی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس در راس امور است، نمایندگان که در راس امور نیستند. جای ما نمایندگان مشخص است. مجلس قانونگذار است و امام به همین دلیل فرمودند مجلس در راس امور است اما بعد از آن هم فرمودند مجلس عصاره فضایل ملت است ایا این رفتارها نشان می دهد مجلس عصاره فضایل است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.