آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امشب در دیدار با سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام شد، با اشاره به اینکه سختی‌ها انسان را لایق درک معارف الهی می‌کند، اظهار کرد: مسیر الهی همراه با سختی‌هایی است که برای رسیدن به مقصد باید این سختی‌ها را تحمل کنیم.

وی با بیان اینکه سختی مسیر زندگی نشان از لایق بودن افراد و گذراندن این سختی‌ها نشان از رشد است، اضافه کرد: جوامع انسانی حکم طفلی را دارد که با آمدن هر پیامبر، امتحان و آزمون این طفل سخت‌تر می‌شود و اگر بناست جامعه اسلامی به میزانی رشد کند که به لیاقت رهبری امام زمان(عج) برسد، باید در هر مقطعی آزمونی را سپری کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بزرگترین امتحان قرن اخیر، انقلاب اسلامی بود که به رهبری امام خمینی(ره) توانستیم در این امتحان به پیروزی برسیم و مقابل ظالمان، ایستادگی و حکومت اسلامی را برپا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش همراه با اخلاص موجب پیشرفت و رسیدن به هدف می‌شود، تصریح کرد: طبق سخنی که بنده از رهبری شنیده‌ام، این انقلاب از روز نخست تاکنون یک روز بدون معجزه نبوده است، چراکه هر روز حوادث مختلف حیات این انقلاب را تهدید می‌کند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه کمیته امداد همیشه در کمک به نیازمندان پیشگام است، عنوان کرد: نیروهای کمیته امداد با گره‌گشایی از مشکلات مردم، ثواب و اجر بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند و شهدا، امام و عاملان انقلاب اسلامی نیز در این ثواب سهیم هستند.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشی که بنده از امام خمینی(ره) شنیدم، توفیقی که خداوند به مسئولان کمیته امداد داده،‌از نظر برکت و اخلاص کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.