به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ونیدیکتوف معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با رسانه ها امروز چهارشنبه گفت که رهبران طالبان اعلام کرده‌اند که فقط پس از خروج ۱۶ هزار نظامی و سرباز خارجی از افغانستان برای مذاکرات آماده خواهند شد.

 

ونیدیکتوف گفت، جنبش طالبان که بر اساس برخی آمارها در افغانستان شمار آنها تا ۶۰ هزار نفر تخمین زده شده تا خروج تمام نیروهای خارجی، حاضر به مذاکره با رهبری دولت افغانستان نیستند.

 

به گفته وی، طالبان «اصرار دارند حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان آنها را وادار به انجام عملیات نظامی می‌سازد که خودشان مایل به انجام آن نیستند.»

 

وی گفت، رهبران طالبان بر این باورند که مذاکرات تا زمانی که مسئله خروج نیروی‌های ۱۶ هزار نفری خارجی از افغانستان حل و فصل نگردد ممکن نیست. آنها آماده‌اند که فقط پس از خروج این نیروها از افغانستان مذاکره کنند.

 

برای اولین بار نشست از پیش برنامه ریزی شده برای تأمین صلح افغانستان بین آمریکا و طالبان با نظارت پاکستان، عربستان و امارات برگزار شد، نشستی که نمایندگان دولت وحدت ملی هم در آن حضور دارند اما طالبان اعلام کرد که در این نشست با دولت افغان مذاکره نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.