به گزارش جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی در کنفرانس گلوب در روز چهارشنبه، با طرح گزافه‌گویی‌های تکراری بر مبارزه علیه ایران و نفوذ ایران در سوریه تاکید کرد.

نتانیاهو مدعی شد: ارتش اسرائیل تنها ارتشی است که با ایران می‌جنگد. ما در حال کسب یک پیروزی بزرگ در این جنگ و غلبه بر نفوذ ایران در سوریه هستیم.

وی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود مدعی شد: شما باید شر را زمانی که کوچک است از بین ببرید و این چیزی است که ما اکنون برای آن تلاش می‌کنیم. ما به ایران در سوریه ضربه می‌زنیم و آمریکا نیز از لحاظ اقتصادی در حال ضربه زدن به آنهاست.

نخست وزیر اسرائیل امروز در ادامه ادعا کرد که حزب‌الله لبنان تنها ۲۰ موشک دقیق و نقطه‌زن در اختیار دارد پس از آنکه کارخانه‌های تولید سلاح آن توسط اسرائیل شناسایی شدند حزب الله آنها را در ماه سپتامبر تعطیل کرده است.

وی در ادامه مدعی شد: این پایگاه‌ها که نزدیک فرودگاه بیروت قرار دارند، پایگاه‌های زیرزمینی مناسبی برای ساخت موشک‌های دقیق به حساب می‌آیند که سازمان اطلاعات اسرائیل، من را از وجود آنها آگاه کرده است و لازم است اعلام کنم این پایگاه‌ها بسته شده‌اند. آنها به دنبال افتتاح و تاسیس پایگاه‌های جدید هستند اما از طریق اقدامات مختلف مانع دستیابی آنها به این سلاح‌ها خواهیم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.