یورونیوز گزارش داد، نخست وزیر بلژیک در حالی استعفای خود را اعلام کرد که ملی گرایان فلاندر اخیرا دولت وی را ترک کرده بودند. شارل میشل در برابر نمایندگان اعلام کرد: «من تصمیم گرفته ام که از سمتم کناره گیری کنم و قصد من این است که فورا [برای تقدیم استعفاء] نزد پادشاه بروم.»

کاخ سلطنتی بلژیک سه شنبه شب اعلام کرد که پادشاه این کشور در مورد پذیرش یا عدم قبول استعفای نخست وزیر تصمیمی نگرفته است.

ملی گرایان فلاندر حدود ۱۰ روز پیش از دولت ائتلافی بلژیک خارج شده بودند. شارل میشل استعفای وزرای کشور، دارایی، دفاع و مهاجرت دولت خود از حزب ملی گرای فلاندر را پذیرفته بود.

رئیس دولت بلژیک در حالی از سمت خود کناره گیری کرد که احزاب چپگرا تهدید کرده بودند طرح استیضاح دولت او را ارائه خواهند کرد.

ملی گرایان فلاندر بر سر اختلاف در مورد امضای پیمان مهاجرتی سازمان ملل از دولت ائتلافی خارج شده بودند. روز یکشنبه گذشته هزاران نفر در بروکسل، پایتخت بلژیک در مخالفت با پیمان مهاجرتی سازمان ملل تظاهرات کردند.

تمامی ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد به جز آمریکا ماه ژوئیه (تیر ماه) در مورد پیمان مهاجرتی به توافق رسیده بودند. این در حالی است که تنها ۱۶۴ کشور به طور رسمی روز دوشنبه گذشته این پیمان را امضاء کردند.

دولت بلژیک به دنبال خروج ملی گرایان فلاندر به دولت اقلیت (بدون اکثریت پارلمانی) تبدیل شده بود. نخست وزیر بلژیک در حالی استعفای خود را اعلام می کند که تنها پنج ماه تا برگزاری انتخابات پارلمانی جدید باقی مانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.