«عمر البشیر» امروز سه‌شنبه در جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دوره‌های آموزشی دفاع ملی در خارطوم گفت که «سودان آماده است تا نهایت تلاش خود را برای تحقق صلح و امنیت جهانی و حفظ امنیت ملی عربی، بکار گیرد.»

البشیر همچنین گفت که مشارکت سودان در ائتلاف عربی علیه یمن در راستای تلاش برای حفظ امنیت ملی عربی بوده است.

طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، البشیر بر حمایت از تمامی راهکارهای مسالمت‌آمیز و سیاسی به منظور بازگشت صلح و ثبات به یمن و رفع تمامی درد و رنج‌های ملت این کشور تأکید کرد.

سودان از مارس ۲۰۱۵ تا کنون در ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی مشارکت دارد، ائتلافی که تا کنون در حملات خود علیه مردم یمن باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها شده است.

رئیس‌جمهور سودان درباره اوضاع داخلی این کشور نیز اظهار داشت: «با وجود شرایط استثنائی اقتصادی کشور اما روند توسعه متوقف نشده و طرح‌های استراتژیک سودان همچنان ادامه دارد.»‌

البشیر از شورشیان و گروه‌های مسلح نیز خواست تا سر عقل آمده و از گزینه صلح حمایت کرده و به گفت‌وگو و سازندگی ملی بپیوندند.

رئیس‌جمهور سودان دو روز پیش در سفری به سوریه با «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد و این نخستین سفر یک رهبر عربی به دمشق طی هفت سال گذشته از زمان آغاز بحران در سوریه بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.