جلال‌ جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مردم ایران، مردمانی فهمیده و مستقل هستند، اظهار کرد: مردم ایران دارای استقلال فکری بوده و منتظر دستور دیگران نیستند. این مردم به صورت مستقل انقلاب کرده و توانستند با همین استقلال‌طلبی خود در جنگ تحمیلی پیروز شوند. این مردم برای تعیین سرنوشت خود نیازی به دخالت دیگران ندارند.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه مردم اجازه نمی‌دهند دیگران در زندگی آنها دخالت کنند و اگر به حاکمیت انتقادی و ایرادی دارند، به صورت صریح و مسالمت آمیز انتقادات خود را بیان می‌کنند و البته این بستگی به حکومت دارد که تا چه حد به این انتقادات توجه کند. استقلال و امنیت ملی برای مردم ایران اهمیت زیادی دارد. مردم هم می دانند که نه آمریکا و نه روسیه دلسوز مردم ایران نیستند؛ بنابراین اگر سایر کشورها در امورات داخلی ایران دخالت کنند با استقبال مواجه نمی‌شوند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با موفقیت و اقتدار ۴۰ سالگی خود را پشت سر می‌گذارد، بیان کرد: در شرایط تحریم مسئولان باید بیشتر به فکر مردم باشند و تلاش بیشتری کنند تا آرمان‌های انقلاب و شهدا محقق شود. وظیفه حکومت تامین امنیت و رفاه مردم است نه دخالت در حریم خصوصی و سرنوشت مردم. حکومت باید بهترین شیوه و راهکار اداره کشور را اتخاذ کرده و از راه دیپلماسی معقول و منطقی با کشورهایی که با ایران عناد ندارند، در نظام بین‌المللی ایفای نقش کند.

جلالی زاده همچنین با بیان اینکه مردم هم در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی وجود دارد دارای وظایفی هستند، گفت: حس تعاون و نوع دوستی اقتضا می‌کند مردم بیشتر به فکر نیازمندان باشند و برای سازندگی و تولید کشور تلاش کنند.

این عضو بنیاد باران ادامه داد: بهترین روش مقابله با تهدید دشمنان، افزایش اعتماد ملی به حاکمیت، آزادی بیان، آزادی احزاب و آزادی فکر و اندیشه است. تا زمانی‌که این آزادی‌ها محقق نشود، همبستگی ملی هم بدست نمی آید. باید حقوق شهروندی همه ایرانیان تامین شود. تامین حقوق شهروندی و حقوق اساسی نقش مهمی در افزایش همبستگی ملی دارد. آشتی ملی  در بین نیروهای سیاسی داخل کشور یک ضرورت بوده و  دعوت از ایرانیان خارج از کشور هم در مقابله با تهدیدات آمریکا موثر است.

وی در پایان گفت: درست است که تحریم موجب افزایش مشکلات شده است اما مردم ایران، مردمی صبور و فهیمی هستند ولی نباید از صبوری مردم سوء‌استفاده شود. اگر به جایگاه و حقوق مردم احترام گذاشته نشود، مردم با حکومت برای عبور از مشکلات همراهی نخواهند کرد. امیدوارم حاکیمت توجه بیشتری به مطالبات و خواسته‌های جامعه داشته باشد تا با همراهی مردم، زمینه حل مشکلات فراهم شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.