هفته گذشته سینماها در ادامه استقبالی که از یک هفته قبل‌تر از فیلم‌های جدیدی چون «بمب یک عاشقانه» و «کلمبوس» شده بود رونقی اساسی به خود دیدند و سهم نسبتا زیادی از این استقبال به جدیدترین فیلم اکران شده یعنی «مارموز» کمال تبریزی برمی‌گردد، فیلمی که لقب سیاسی‌ترین فیلم سینما را به دنبال خود یدک می‌کشد و از حضور بازیگران چهره‌ و شناخته شده زیادی هم بهره برده است. استقبال از «میلیونر میامی» دیگر فیلمی که یک هفته زودتر از «مارموز» روی پرده آمد هم تا پایان هفته گذشته نسبتا خوب بود و به نظر می رسد این اثر نیز در دومین هفته اکرانش میلیاردی شود.

در ادامه مروری داشتیم بر روند فروش و استقبال از آثار روی پرده این روزهای سینمای ایران.

«مارموز» شگفتی می‌آفریند؟

از چهارشنبه هفته گذشته فیلم سینمایی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی اکرانش را در سینماها آغاز کرد تا مخاطبان بتوانند به زعم سازندگان این اثر به تماشای اثری سیاسی بنشینند. فیلمی که در زمانش ساخت و پس از آن به دلیل مضمونش با حاشیه‌هایی همراه بود و حالا در آغاز اکران هم با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان به سینما مواجه شده است و در دو روز اول اکرانش ۴۰۰ میلیون تومان فروخته است. البته هنوز باید منتظر ماند و دید روند فروش خوب این فیلم در گیشه ادامه‌دار خواهد بود و این فیلم می‌تواند در سینماها شگفتی بیافریند یا خیر.

این فیلم با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام قدرت با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد.

به غیر از بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور و .. نیز از بازیگران فیلم کمال تبریزی هستند که در ابتدا «خودسر» نام داشت و حالا با نام «مارموز» روی پرده رفته است.

 

«بمب، یک عاشقانه» و «کلمبوس» در یک هفته میلیاردی شدند

دو فیلم «بمب یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی و «کلمبوس» ساخته هاتف علیمردانی که از چهارشنبه دو هفته قبل به جمع آثار روی پرده پیوستند، با استقبال زیاد مخاطبان مواجه شدند و در عرض یک هفته رقم فروششان به یک میلیارد تومان رسید. گرچه میزان رضایت مخاطبان بعد از تماشای «کلمبوس» چندان بالا نیست اما فیلم پیمان معادی که فضایی نوستالژیک دارد و قصه‌اش در دهه شصت و سال‌های جنگ می‌گذرد توانسته نظر مثبت مخاطبان و تماشاگران را در پی داشته باشد.

در خلاصه داستان این فیلم که لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، صبا گرگین‌پور، بهادر مالکی و ... از بازیگرانش هستند آمده است: در بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق در سال۱۳۶۷، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در روزهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیرجنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می‌‍شود اما مرگ واقعیتی است ترسناک. «بمب؛ یک داستان عاشقانه» نشان می‌دهد که عشق و امید چطورحتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند. روایت انسان‌هایی است که هیچ‌گاه فرصت عاشق شدن و به دلخواه خود زندگی کردن را نداشته‌ و تنها برای لقمه نانی به سختی کار کرده‌اند.

این فیلم روایت انسان‌هایی است که در استبداد زمان و مکان به دام افتاده‌اند اما گویی که آرزوهای برباد رفته‌ آن‌ها هم‌چنان گریبان‌گیر ما است. گویی با تمام آن آرزوها از دوردست‌ها آمده‌اند و به انتظار هستند که داستانشان روایت شود، یا شاید کسی دوباره آن‌ را زندگی کند: داستانی از عشقی انسانی و ساده.

«کلمبوس» هم  یک کمدی متفاوت است از حضور بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، سعیدپورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی، هانیه توسلی، فریده سپاه منصور، گیتی قاسمی و ... بهره برده است و به نظر می‌رسد با وجود همه نظرات موافق و مخالف به فروش خوبش در گیشه ادامه دهد.

«میلونر میامی» در جمع رقبا

«میلیونر میامی» ساخته مصطفی احمدی نیز دیگر فیلم روی پرده است که حال  و هوایی کمدی دار، این فیلم در مقایسه با دو فیلم دیگری که همزمان با هم اکران شدند یعنی «بمب یک عاشقانه» و «کلمبوس» روند کندتری در فروشش داشته و تا پایان هفته بیش از ۵۰۰ میلیون تومان فروخته است.

این فیلم داستان جالبی دارد: حمید فرخ نژاد، علی قربان زاده، طناز طباطبایی و صابر ابر یه نقشه عالی و بامزه دارن که یک شبه میلیونر بشن و برن میامی، نقشه شونو تو سینما بهتون میگن.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.