جواد کریمی قدوسی بعد از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار داشت: اکنون در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم، اما بیش از ۵۵ سال از زمان قیام ۱۳۴۲ می‌گذرد که برای تحقق استقلال ملت ایران طی این سال‌ها هزینه کردند، حدود ۴۰۰ هزار شهید دادند، ترور، بمباران و تحریم شدند، اما مردم برای به دست آوردن محتوا و حقیقت کلمه استقلال مقاومت کردند.

وی بیان داشت: زمانی انقلاب اوج گرفت که استقلال کشور به معنای واقعی کلمه زیر سوال رفت و آن سال ۱۳۴۳ پس از تصویب قانون کاپیتولاسیون بود که امام راحل در منزل خود موضع‌گیری فوق‌العاده ماندگار و راهبردی در این زمینه داشته و همان شب دستگیر و سپس به مدت ۱۵ سال تبعید شدند. در نهایت هم در سال ۵۷ انقلاب اسلامی برای به دست آوردن استقلال خود در مقابل اجانب و سلطه آمریکا به پیروزی رسید.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با توجه به تسلط قدرت نامشروع استکبار جهانی در کشورهای منطقه از بدو شکل‌گیری در پی مبارزه با آن بر آمد، امروز آمریکا هم بسیار ضعیف‌تر و ذلیل‌تر از ۴۰ سال قبل است و انگلیس نیز به تعبیر مقام معظم رهبری قدرت سابق نیست، اما ملت ایران همچنان با پیام‌ها و الهامات خود در حال مبارزه با استکبار جهانی در سراسر دنیا هستند و در داخل کشور نیز تاکنون با ریشه‌های غرب‌گرایی مقابله کردند.

وی افزود: تمام چالش‌های ما در داخل به دلیل مقابله جریان انقلابی و مؤمنی که درصدد استقلال هستند با کسانی است که تمایل دارند به غرب وابسته باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس اظهار نظر در مورد تمام امور کشور است و بر همین اساس باید اخبار و اطلاعات جمع‌آوری کنند تا بتوانند بر امور کشور نظارت کنند و نباید محدودیت داشته باشند و هیچ چیز جز مسائل دفاعی و امنیتی نباید محرمانه بماند و مردم باید در جریان آنها قرار بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.