به گزارش  اسپوتنیک، یک دادگاه فدرال آمریکا در تگزاس در حالی طی حکمی خواهان لغو قانون اوباماکِر شد که میلیونها آمریکایی از بابت این تصمیم نگران محروم شدن از پوشش بیمه در نتیجه آن هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیت‌هایی در واکنش به تصمیم دادگاه برای لغو قانون اوباماکِر ضمن استقبال از این تصمیم از این سیستم بهداشت و درمان انتقاد کرده و تقاضا کرد که کنگره آمریکا قانون بهداشت و درمان جدیدی را تصویب کند.

ترامپ در توئیتر نوشت: جای تعجب نیست که اوباماکِر از سوی یک قاضی بسیار محترم در تگزاس مغایر با قانون اساسی شناخته شد. این خبری بزرگ برای آمریکا است!

"رید اوکانر"، قاضی یک دادگاه منطقه‌ای در آمریکا حکم داد که این اصلاحیه باید لغو شود چون کنگره بند کلیدی آن یعنی مجازات مالیاتی برای تخطی از الزام به خرید بیمه را لغو کرده است.

این تصمیم بخشی از پرونده‌ای بود که از سوی ۲۰ ایالت شاکی مطرح شده و آنها خواهان لغو این قانون بهداشت و درمان شده بودند.

ترامپ در توئیتش نوشت: همانطور که من پیش بینی کرده بودم، اوباماکِر به عنوان یک فاجعه مغایر با قانون اساسی منحل شد! حالا کنگره باید یک قانون قدرتمند تصویب کند که به شکلی عالی بهداشت و درمان را تامین کرده و شرایط موجود از قبل را حمایت کند. میچ و نانسی (میچ مک‌کانل و نانسی پلوسی- رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس) این کار را انجام دهید!

با این حال این حکم قابل تجدید نظر در چند روز آینده است. اوباما در سال ۲۰۱۰ این قانون را امضا کرد اما اکثر بندهای آن از سال ۲۰۱۴ حالت اجرایی پیدا کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.