دو تیم فوتبال پرسپولیس و پارس جنوبی در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶:۱۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر یک شاگردان برانکو همراه شد تا سرخ‌ها رای رسیدن به صدر جدول یک گام کم بیاورند.

گل‌های پرسپولیس را در این دیدار علی علیپور در دقایق ۳۰ و ۵۰ و امید عالیشاه در دقیقه ۵۶ وارد دروازه بوشهری‌ها کردند.

نیمه نخست

بازی در نیمه نخست، متعادل آغاز شد و جنگ در میانه‌های زمین برای توپ جریان داشت.

دو تیم، توپ را تا پشت محوطه جریمه حریف، خوب جلو می‌بردند اما بی‌دقتی در پاس آخر باعث می‌شد توپ به مهاجمان دو تیم نرسید و موقعیت خاصی تا دقیقه ۳۰ روی دروازه‌ها ایجاد نشود.

در دقیقه ۳۰ حرکت زیبای بازیکنان پرسپولیس با همکاری منشا، علیپور و عالیشاه به سمت چپ رسید تا شماره ۲ سرخ‌ها با پاس در عرض، علیپور را صاحب توپ کند و این مهاجم پس از عبور از مدافع پارس جنوبی با پای چپ توپ را به تور دروازه رحمان احمدی بچسباند.

پس از گل، سرخ‌ها بازی را در دست گرفتند و رحمان احمدی موقعیت تک به تک را از سعید حسین‌پور گرفت و مانع به ثمر رسیدن گل دوم پرسپولیس شد.

پس از این موقعیت، پارس جنوبی هم فرصت‌های نصف و نیمه‌ای روی دروازه پرسپولیس ایجاد  کرد اما قدر آن‌ها را ندانست تا شاگردان تارتار نیمه اول را با شکست به اتمام برسانند.

نیمه دوم

پرسپولیس در نیمه دوم بازی را هجومی شروع کرد و دفع توپ ناقص مدافع پارس جنوبی توپ را به منشا رساند و این بازیکن در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت اما تکل مدافع پارس جنوبی باعث شد توپ به علیپور برسد و او با ضربه‌ای ناگهانی گل دوم خود و تیمش را در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند.

پرسپولیسی‌ها بعد از این حمله هم عقب ننشستند و با همکاری زیبای عالیشاه و منشا توانستند توسط عالیشاه به گل سوم دست پیدا کنند.

پس از گل سوم پرسپولیس، پارس جنوبی تا دقیقه ۶۵ بازی را در اختیار داشت اما باز هم در رساندن پاس‌های آخر به مهاجمان خود ناموفق بودند تا جنوبی‌ها نتوانند به جز یک ضربه ایستگاهی که به شکل خطرناک از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت، خطری جدی ایجاد کنند.

پس از این صحنه، دوباره پرسپولیس بود که بازی را در اختیار گرفت و درخشش رحمان احمدی و مدافعان پارس جنوبی مانع به ثمر رسیدن گل چهارم شاگردان برانکو شد. البته در یک صحنه پرسپولیس موفق شد گل چهارم را وارد دروازه رحمان احمدی کند که داور پیش از گل علیپور، خطای این بازیکن را روی مدافع زردپوشان گرفت.

در آخرین ثانیه های بازی، پارس جنوبی جم صاحب یک ضربه پنالتی شد و روح‌الله سیف‌اللهی یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کرد تا به این ترتیب، پرسپولیس نتواند به صدر جدول صعود کند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه(۸۸- احسان حسینی)، شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی، احمد نوراللهی، آدام همتی، سعید حسین‌پور(۴۶- حمیدرضا طاهرخانی)، شایان مصلح، علی علیپور، سیامک نعمتی و گادوین منشا(۷۹- محمدامین اسدی)

ترکیب پارس جنوبی: حمان احمدی، محمد ستاری، حامد نورمحمدی، محسن بنگر(۶۷- امیر شبانی)، سعید محمدی‌فر، شهرام گودرزی، محمد نوری(۷۵- محمد شادکام)، حسین پورامینی، نیما انتظاری، مجید علیاری، ابراهیم صالحی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.