به نوشته این تارنما، حدود ۲۵۰ معترض که همانند شهروندان فرانسوی جلیقه های زرد رنگ بر تن دارند روز جمعه در اعتراض به گرانی مواد غذایی و افزایش هزینه های زندگی به خیابان ها آمدند.

از سوی دیگر صدها مامور پلیس نیز در محل برپایی تظاهرات مستقر شده و به گفته منابع انتظامی، انتظار می رود که در برخی مناطق شهر راه بندان ایجاد شود.

چندی پیش سازمان اسرائیلی &#۳۹;یاد عذرا شولامیت&#۳۹; خبر داده بود که هزاران خانواده در این سرزمین با گرسنگی دست و پنجه نرم کرده و فقر مفرط و بی پولی، والدین را مجبور می کند بین غذا و دارو یکی را انتخاب کنند،حال آنکه پولی برای خرید اسباب بازی یا عروسک برای کودکان باقی نمی ماند.

آریه لوری موسس سازمان مذکور گفت که به رغم توزیع هزاران بسته مواد غذایی در هفته و تغذیه صدها نفر در طول روز، این حجم از کمک ها هنوز ناچیز است و به کمک های بیشتری نیاز است.

به گزارش ایرنا، نزدیک به پنج هفته پس از آغاز اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه، تظاهرات مشابهی به تاسی از این اقدام در دور و نزدیک از جمله بلژیک، هلند، مونته نگرو و اردن در اعتراض به اوضاع معیشتی و سیاست های اقتصادی برپا شده است.

دولت مصر خرید و فروش جلیقه های زرد رنگ را از بیم برپایی تظاهرات مشابه ممنوع کرده و یک وکیل را به اتهام پوشیدن این تن پوش به زندان محکوم کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.