محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اداره ارشاد و دیگر دستگاه های دولتی که برای برگزاری کنسرت ها بی محتوا و خارج از عرف مجوز صادر می کنند معصوم و بی گناه نیستند و باید در مقابل مردم و انقلاب اسلامی پاسخگو باشند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوولیت صدور مجوز کنسرت ها با هماهنگی نهادهای مربوطه را دارد و وظایف سایر نهادها هم در قانون مشخص است و باید تمامی دستگاه ها با دقت کافی در این خصوص ورود کنند. برخی افراد که به این کنسرت ها می روند از شرایط جسمی و روحی مناسب برخوردار نیستند و نهادهای اجرایی و مرتبط باید به این مشکلات توجه داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که هنر انقلاب اسلامی در معرض هجمه دشمن برای خالی شدن از محتواست، گفت: هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری کشور مراقب باشند این خواسته دشمنان محقق نشود. هدف دشمن به انحراف کشاندن جامعه و بی ‌بند و باری است و بخوبی می داند که اگر در برخی حوزه های فرهنگی و هنری همانند کنسرت ها سرمایه گذاری کنند جامعه به فساد کشیده می شود.

وی به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: علما و دانشمندان، پاسداران سنگرهای فرهنگی هستند و جوانان، اساتید، مردم، دانشجویان و طلبه ها، باید آموزه های بزرگان حوزه و دانشگاه را مطالعه کنند. اهداف مشترک حوزه و دانشگاه و همکاری و تعامل و انسجام آنها موجب تضعیف دشمن شده و ایستادگی در مقابل آنها را در پی دارد.

پورمحمدی درس گرفتن از تاریخ و گذشته را ضروری دانست و گفت: زمانی همان تحصیل کرده های اروپایی و داخل کشور سرمایه های مردم و کشور را به بیگانگان فروخته و خود را وام دار همیشگی آنها کرده بودند که امروز با وحدت حوزه و دانشگاه تمامی برنامه های دشمن در مورد این قشر نقش بر آب شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.