در جریان دیدار فینال پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان در شهر بابل استان مازندران، تیم بیمه رازی بابل با هدایت محسن کاوه برابر نماینده ترکیه به برتری ۱۰ بر صفر رسید و برای سومین مرتبه بر سکوی قهرمانی این رقابت ها ایستاد.

پیروزی نماینده ایران مقابل نماینده ترکیه در حالی بدست آمد که تیم ترکیه ای در ۳ وزن ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم نماینده ای نداشت.

در مهمترین مبارزات دیدار فینال، حسن رحیمی دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک که پس از ۲ سال دوری از میادین در این رقابت ها کشتی گرفت، بازگشت بسیار خوبی به میادین داشت و موفق شد حریف ترک را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز میثم نصیری که چند ماه پیش بدلایل نامعلوم اقدام به ترک اردوی تیم ملی کرده بود ۱۳ بر ۲ حریف ترک را از پیش رو برداشت.

در ۷۰ کیلوگرم ماگومد قربان علی اف روس و دارنده مدال طلای ۲۰۱۶ جهان نیز ۱۲ بر ۲ مصطفی زوپالی از ترکیه را برد. در ۷۹ کیلوگرم نیز احمد گاژی ماگومدوف دیگر کشتی گیر روس بیمه رازی و دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ جهان ۱۰ بر صفر ناظیم کارا را شکست داد.

همچنین در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی دارنده دو مدال برنز جهان موفق شد احمد بیلیجی را ۵ بر صفر مغلوب کند.

سطح کیفی این دوره از رقابت ها با توجه به غیبت نماینده آمریکا نسبت به دوره های قبل پایین بود و سطح فنی مسابقات رضایت کارشناسان را جلب نکرد. این در حالی بود که بیمه رازی که از تمکن مالی برخوردار است همانند دوره های قبل بهترین های کشتی ایران را حتی بیش از تعداد مورد نیازش به خدمت گرفت.

تماشاگران مازندرانی استقبال بسیار خوبی از این دیدار داشتند و سالن مسابقات در دیدار فینال مملو از جمعیت بود.

دیدار فینال: بیمه رازی ایران ۱۰ - ترکیه ۰

وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا اطری(برنده) - ترکیه نماینده ای نداشت

وزن ۶۱ کیلوگرم:حسن رحیمی ۱۰ - علی کاربگا صفر

وزن ۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری ۱۳ - سدات ازمیر ۲

وزن ۷۰ کیلوگرم: ماگومد قربان علی یف ۱۲ - مصطفی زوپالی ۲

وزن ۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی - ترکیه نماینده ای نداشت

وزن ۷۹ کیلوگرم: احمد گاژی ماگومدوف ۱۰ - ناظیم کارا ۰

وزن ۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی ۵ - احمت بیلیجی ۰

وزن ۹۲ کیلوگرم:محمدجواد ابراهیمی ۱۲ - سمیح یازیچی ۱

وزن ۹۷ کیلوگرم: حامد طالبی زرین کمر - ترکیه نماینده ای نداشت

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امین طاهری ۱۱ - بکیر اریوجل ۰

 

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت های صبح امروز(جمعه) نیز ستارگان ساری دیگر نماینده ایران در این رقابت ها در دیدار رده بندی برابر گرجستان به برتری ۹ بر یک رسید و بر سکوی سوم ایستاد. اوکراین با برتری مقابل قرقیزستان پنجم شد و هند نیز با شکست گرجستان به عنوان هفتمی رسید.

این رقابت ها با حضور دو تیم از ایران و ۶ تیم خارجی به مدت ۲ روز به میزبانی سالن دانشگاه آزاد بابل برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.