یورونیوز نوشت، آخرین جلسه شورای اروپایی در سال ۲۰۱۸ میلادی با حمایت همه جانبه رهبران اروپایی از توافقنامه برگزیت بین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا به کار خود پایان می دهد.

رهبران اروپایی از نخست وزیر بریتانیا، ترزا می، خواستند تا آنجا که در توان دارد برای تصویب توافق نامه فعلی برگزیت تلاش کند تا این توافق نامه بتواند در پارلمان بریتانیا رای بیاورد.

یکی از مهم ترین نقاط ضعفی که نمایندگان پارلمان بریتانیا که مخالف آخرین توافق نامه برگزیت هستند، مطرح می کنند عدم شفافیت درباره رابطه تجاری و اقتصادی بریتانیای پس از برگزیت با اروپا است.

دیوید لیدینگتون یکی از مهم ترین چهره های محافظه کاران بریتانیا و وزیر پیشین دادگستری ترزا می می گوید: «امیدوارم که رهبران ۲۷ کشور اروپایی دست کم راه‌های روشن و شفافی درباره آینده تجاری بریتانیا و اتحادیه اروپا ارائه کنند، چرا که نخست وزیر اگر می خواهد توافقنامه اخیر رای بیاورد نیاز به چنین شفافیت هایی دارد.»

همزمان بسیاری از مخالفان ترزا می در بریتانیا اعلام می کنند که نخست وزیر توانایی پیروزی در مذاکرات برکسیت را نداشته و باید از قدرت کناره گیری کند. یکی از آنها نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب راست گرای افراطی یوکیپ و نماینده پارلمان اروپا از بریتانیا است.

فاراژ که از او به عنوان یکی از عوامل اصلی رای بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا نام برده می شود در آخرین واکنش جمعه اعلام کرد که بار دیگر ترزا می در جلسه رهبران اروپایی در بروکسل نشان داد که نمی تواند آنطور که شایسته یک رهبر بریتانیایی است بر سر منافع این کشور بجنگند و پیروز شود.

می در هفته های گذشته تحت شدیدترین انتقادها از سوی احزاب مخالف و متحد محافظه کاران قرار داشته است. همزمان خانم می تحت شدیدترین فشارها از سوی حزب متبوع خود محافظه کاران نیز بوده است.

دو روز پیش اعضای محافظه کار و طرفدران برگزیت سخت در پارلمان بریتانیا خواستار برکناری ترزا می از راس حزب شدند که البته خانم می توانست با کسب نزدیک به دو سوم آرای نمایندگان محافظه کار همچنان رهبر حزب باقی بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.