«غلامرضا پناهی» در نشست هم اندیشی با نمایندگان بخش تولید، در خصوص گلایه برخی صادرکنندگان نسبت به ناشناخته بودن «سامانه نیما» در فضای مبادلات تجاری بین المللی اظهار داشت: اصولا نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) یک سامانه داخلی برای ثبت صادرات و واردات کشور است.

معاون ارزی بانک مرکزی افزود: متناسب با شرایط موجود و منطبق با قوانین و مقررات تلاش می‌شود فضای تولید را تسهیل کنیم تا در نتیجه این تسهیل‌گری بهبود وضعیت تولیدکنندگان در فضای کسب و کار، حمایت از اشتغال‌زایی آنان و در نهایت رفاه عمومی مردم را شاهد باشیم.

وی افزود: بانک مرکزی قائل به حفظ ثبات در مقررات است و تمام بخشنامه های آن بر مبنای قانون صادر می شود. همچنین به روزرسانی مقررات برای دستیابی به شفافیت همواره در دستور کار قرار دارد.

معاون ارزی بانک مرکزی ادامه داد: نمونه شاخص این مقررات، ابلاغ بخشنامه برگشت ارز حاصل از صادرات است که با هدف به جریان افتادن ارز حاصل از صادرات در چرخه اقتصادی کشور صادر و به روزرسانی شده است.

پناهی تصریح کرد: با این حال، در ماه های اخیر سعی شده است صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه ها را به حداقل برسانیم تا وضعیت با ثباتی را برای صادرکنندگان و تولید کنندگان در فضای مقرراتی ایجاد کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.