دیوید هرست، نویسنده سایت میدل ایست آی به نقل از منابع آگاه در عربستان اعلام کرد: گروه مکلف به تعامل با پیامدهای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی درحال مقدمه‌چینی برای یک رخداد بزرگ و سرنوشت ساز است؛ رخدادی که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را گردهم آورده و ولیعهد را به عنوان یک رهبر صلح جلوه دهد همانطور که انور سادات، رئیس‌جمهور پیشین مصر بعد از دیدارش با مناحیم بیگن، نخست‌وزیر اسرائیل در کمپ دیوید به عنوان رهبر صلح شناخته شد.

به گفته این نویسنده گروه مذکور شامل اعضایی از سازمان اطلاعات عربستان، ارتش، رسانه و مسئولان وزارت خارجه و مشاوران سیاسی است.

هرست گفت: اختلافاتی میان برخی اعضای این گروه درباره پیشنهاد دیدار با نتانیاهو وجود دارد. برخی از اعضای این گروه نگران عواقب این مسئله در سطح جهان عرب و اسلام هستند. موضع کنونی کشورهای عربی نسبت به صلح از طرح صلح عربی که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان آن را اعلام کرده بود، سرچشمه می‌گیرد. برخی از اعضای این گروه نیز به شدت طرح دیدار بن سلمان با نتانیاهو را قبول دارند. این افراد معتقدند که گروه‌های سیاسی مرتبط با جنبش بهار عربی که احتمالا به این اقدام اعتراض می‌کنند، بسیار اندک هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.