ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: من هرگز مایکل کوهن را به نقض قانون هدایت نکردم. وی وکیل بود و فرض بر این است که قانون را می داند.

مایکل کوهن روز چهارشنبه به هنگام صدور حکم زندانش بابت ارتکاب چند فقره جرم، به خاطر سرپوش گذاشتن بر اعمال کثیف ترامپ عذرخواهی کرد. وی در دادگاه مسئولیت جرایم شخصی اش را برعهده گرفت.

در همین حال، ترامپ در اولین اظهارات رسمی پس از محکوم شدن کوهن، گفت که کارشناسان حقوقی وی را از هر گونه اعمال خلافی تبرئه کرده اند. 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین بر نقض نشدن قوانین مالی ستاد انتخاباتی اش از سوی کوهن تاکید کرد و گفت که جرایم وکیل سابق وی، ربطی به مسائل مالی این ستاد ندارد. 

ترامپ در توییت خود یادآور شد که کوهن در مورد چند اتهام غیرمرتبط با من گناهکار شناخته شد، اما دو اتهام مربوط به کارزار انتخاباتی را پذیرفت که جنایی نبود. 

ترامپ اقدام کوهن در پذیرفتن اتهاماتش را راهی برای شرمنده کردن شخص رئیس جمهوری و کوتاه شدن دوره حبس وی برشمرد. 

رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد که کوهن به عنوان یک وکیل از مسئولیت بالایی در نزد وی برخوردار است. 

کوهن اتهام های وارده به خود مبنی بر فرار مالیاتی، گزارش کذب به یک بانک و اقدامات غیرقانونی در جریان مبارزات انتخاباتی را پذیرفت. 

وی همچنین به دروغگویی به کنگره اعتراف کرد، اتهامی که از تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ناشی می شود. 

در میان مواردی که کوهن به آن متهم شد، حق السکوت دادن به دو زنی است که تهدید کرده بودند روابط نامشروع شان با ترامپ را در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا رسانه ای می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.