محمد تقوی در نشست خبری پیش از بازی با فولاد خوزستان با تسلیت درگذشت ایرج دانایی فر به عنوان یکی از ارزشمند ترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشور، اظهار داشت: همه سرمربی‌ها موقت هستند و سرمربی دائم نداریم. وظیفه من این است که تا روزی که هستم برای موفقیت تراکتورسازی تلاش کنم و عنوان و سمت برایم مهم نیست. مدیریت و مالکیت باشگاه به خوبی از ما حمایت کردند و وظیفه ما این است که روی اهداف تیم حمایت کنیم. 

وی افزود: من قبل از حضور در تراکتور فکر نمی‌کردم این تیم چنین هوادارانی داشته باشد ولی حالا می گویم که واقعاً فوق‌العاده و لایق بهترین‌ها هستند‌ و ما برای خوشحال کردن آن‌ها همه تلاشمان را به کار می‌گیریم. 

سرمربی تیم تراکتورسازی درباره انتخاب داور مسابقه خاطرنشان کرد: مسعود شجاعی به قدری حرفه‌ای است که داور مسابقه روی او و تیم تاثیر نگذارد. تعیین داور دست باشگاه تراکتورسازی نیست. من معتقدم هواداران تراکتورسازی هیچوقت توهین نمی کنند و همسر من ترک‌زبان است و شعارها را برایم ترجمه می‌کند و ندیدم شعار نامناسبی سر بدهند و به خوبی از تیم محبوب خود حمایت می کنند.

تقوی تصریح کرد: فردا بازی خیلی سختی داریم. همه بازی‌ها از این به بعد برای ما دشوار است چون تیم به جایگاهی رسیده که اهداف بزرگی در سر دارد. فولاد با توجه به داشته‌هایش نباید در جایگاه فعلی باشد و جایگاه آن‌ها نباید ما را قول بزند. معتقدم فولاد تیمی است که نباید دست کم گرفت.

وی گفت: ما برای بازی فردا مصدوم و محروم نداریم.  

سرمربی تیم تراکتورسازی درباره حضور برادرش در تبریز تأکید کرد: برادرم به تبریز آمده تا چند روزی همراه من باشد و من از تنهایی در بیایم و دلیل خاص دیگری ندارد. من در این مدت نتوانستم به دیدن خانواده‌ام بروم و آن‌ها برای دیدن من به تبریز می‌آیند. 

تقوی درباره وضعیت بازیکنان خارجی تصریح کرد: تا زمانی که استوکس و اروین قراردادشان لغو شود، بازیکن ما هستند و ما پرونده آن‌ها را نبستیم و مالکیت و مدیریت باشگاه به خوبی می‌دانند که چه تصمیمی در این زمینه بگیرند. 

سرمربی تیم تراکتورسازی اظهار داشت: من چاپلوسی را دوست ندارم ولی واقعاً می‌گویم که من و بازیکنان مدیون این هواداران هستیم. فوتبال همیشه چیزی که ما می‌خواهیم، نمی شود ولی ما با همه وجود تلاش می‌کنیم تا آن‌ها را خوشحال کنیم. ما هوادارانی داریم که یار دوازدهم ما نیستند بلکه روح تیم ما هستند. 

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم‌های پایه مثل امید برای ما بسیار مهم هستند و در بازی‌های این تیم حضور پیدا می‌کنم و معتقدم اگر قرار است در این باشگاه فعالیت کنم باید حتی در تمرینات تیم‌های امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان شرکت کنیم. با حضور در تمرینات و بازی‌های این تیم‌ها استعدادها را شناسایی می‌کنیم و در تمرینات تیم بزرگسالان استفاده می‌کنیم ولی به گونه‌ای نیست که فقط یار تمرینی باشند بلکه می‌توانند با رسیدن به خودباوری در تیم بزرگسالان بازی کنند. 

تقوی تاکید کرد: ما تا فردا که آخرین بازی ماست درباره نقل و انتقالات کاری نکردیم ولی بعد از بازی فولاد تصمیم می گیریم. به نظر ما هیچ بازیکنی از تیم جدا نخواهد شد مگر اینکه خودش بخواهد از جمع ما جدا شود. 

تقوی گفت: تا جایی که من می‌دانم مدیریت اقدامی در نقل و انتقالات نکرده و اگر اتفاقی هم بیفتد با نظر ماست. وقتی ما ۲ فوروارد را فعلاً از دست دادیم باید جایگزین داشته باشیم. خوشبختانه خیلی از بازیکنان دوست دارند به تراکتورسازی اضافه شوند. من پست و بازیکنان مورد نیاز را به باشگاه معرفی می‌کنم و به طور مستقیم با بازیکن صحبت نمیکنم. لیستی به باشگاه ندادم و بعد بازی فردا اولویت‌بندی می‌کنیم. فعلاً استوکس و اروین جزو تیم ما هستند و تا زمانی که قراردادشان فسخ نشود عضو باشگاه تراکتورسازی هستند ولی قطعاً بازیکنانی که جذب می‌کنیم ضعیف تر از بازیکنان پیشین نخواهند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.