ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون انتخابات مجلس و دادن سهمیه ۳۰درصدی به زنان گفت: این موضوع در کمیسیون شوراهای مجلس به سرانجام نرسیده و فعلاً برای کارشناسی بیشتر به کارگروه ویژه این کار ارجاع شده و پس از اعلام نظر این کارگروه تصمیم گیری در این خصوص انجام می‌شود. 

وی درباره کاهش سن کاندیداهای انتخابات به ۲۸ سال افزود: این موضوع برای انتخابات شوراها پیشنهاد شده است و فعلاً به جمع‌بندی خاصی در این خصوص به منظور رأی‌گیری در کمیسیون صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره لزوم داشتن مدرک دکترا برای ثبت‌نام و حضور در انتخابات تصریح کرد: این موضوع مورد تأیید اعضای کمسیون شوراها قرار نگرفت و همان مدرک کارشناسی ارشد لازمه ثبت‌نام در انتخابات است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس درباره استانی شدن انتخابات هم تصریح کرد: استانی شدن انتخابات رأی لازم را در صحن کمیسیون شورا به دست آورد و برهمین اساس ۱۰ درصد آرای شهرستان و بقیه آن برایند استان ملاک عمل قرار گرفت به طوری که اگر کاندیدایی حداکثر آرا را در شهرستان به دست آورد مستقیماً به مجلس راه می‌یابد و اگر این امر حاصل نشد براساس برآیند استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.