پدیده این فصل بی تردید شگفتی ساز رقابت های لیگ برتر بوده. تیمی که با خرج نه چندان زیاد و داشتن بازیکنانی کمتر شناخته شده، شانه به شانه با مدعیان قدرتمندی همچون سپاهان،پرسپولیس،تراکتورسازی و استقلال رقابت کرده و نیم فصل اول لیگ را فارغ از هرنتیجه ای که در دیدار امروز مقابل آبی های پایتخت بگیرند، در قامت یک تیم تحسین برانگیز و مدعی به پایان خواهند رساند تا برای نیم فصل دوم خود را آماده کنند.

بازی امروز پدیده مقابل استقلال برای یحیی گل محمدی بسیار حائز اهمیت است. او که در دو هفته اخیر نتوانسته مقابل ماشین سازی و سپاهان به برد دست یابد، حالا برای اینکه از ریل رقابت برای صدرنشینی خارج نشود، به شدت به کسب امتیاز از این بازی محتاج است و قطعا تیمش را برای برد به زمین می فرستد.

با این حال انگیزه یحیی برای شکست استقلال فقط به حساسیت های جدول و رقابت های مستقیمی که برای کسب رتبه های بالاتر وجود دارد نیست.

تلاش برای شکست طلسم

سرمربی جوان و موفق پدیده که هرجا بوده تیمی قوی و منسجم را روانه میدان کرده، 4 بازی است که نتوانسته از سد آبی پوشان عبور کند. او که زمان هدایت نفت تجربه برد مقابل استقلال را داشته، طی یکی دو فصل گذشته نتوانسته در مقابل این تیم عملکرد خوبی داشته باشد و به پیروزی برسد.

آخرین تقابل گل محمدی و استقلال به فصل قبل بر می گردد.جایی که این مربی جوان هدایت تراکتورسازی تبریز را برعهده داشت و طی دو دیدار رفت و برگشت مقابل آبی ها، فقط توانست به یک امتیاز دست یابد.

در بازی رفت استقلال با هدایت علیرضا منصوریان در ورزشگاه آزادی با سوپرگل سرور جپاروف موفق شد تراکتور را ببرد و در بازی برگشت هم در اولین رویارویی شفر و گل محمدی، بازی دو تیم در ورزشگاه یادگار امام تبریز با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

فصل قبل از آن هم که یحیی هدایت ذوب آهن را بر عهده داشت، شکست 2-1 مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی باعث شد تا این مربی از نیمکت سبزهای اصفهان اخراج شود و خاطره تلخی از استقلال برای او باقی بماند.

فصل قبل تر از آن هم که پرویز مظلومی هدایت آبی ها را برعهده داشت، تقابل استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر با نتیجه تساوی 0-0 خاتمه یافته بود تا یحیی آن جا هم نتواند از پس استقلال بربیاید.

همه این ناکامی ها حتما انگیزه بسیار زیادی را برای گل محمدی ایجاد خواهد کرد که در بازی پنجشنبه عصر فقط به دنبال برد باشد تا بتواند به این روند ضعیف مقابل استقلال خاتمه دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.