حمید ابوطالبی مشاور رئیس جمهور در صفحه توییتر خود با اشاره به رایزنی‌ها بر سر تصویب و تکمیل لوایح چهارگانه دولت مرتبط با FATF ضمن انتشار تصاویری از رونوشت بیانیه‌های مرتبط با ایران در سایت این گروه مالی بین‌المللی نوشت: با تلاش حامیان و کوشش مخالفان، "مبارزه با پولشویی " امروز به موضوعی ملی ‌تبدیل شده‌ است. اما همه فراموش کرده‌اند که دقیقا در زمانی که پولشویی تکذیب می‌شد، ایران در پاییز  ۱۳۸۶ در لیست "هشدار"، در مهرماه ۱۳۸۷ به عنوان "خطر جدی با "تقویت اقدامات بازدارنده" و در تیرماه ۱۳۸۸ در لیست سیاه "اقدامات مقابله‌جویانه موثر" قرار گرفت.

وی ادامه داد: آنگاه که ضرورت مبارزه با پولشویی به رسمیت شناخته شد، در تیرماه ۱۳۹۵ از لیستِ سیاه تنها دو کشور ایران ‌و کره شمالی، اقدامات مقابله‌جویانه موثر با ایران تعلیق شد.

مشاور رییس‌جمهور گفت: هر دو وضعیت اکنون گذشته است و دوباره کشور بر سر دو راهی چالش‌برانگیزی قرار گرفته است؛ نه بالاتر از لیست سیاه FATF لیستی هست، نه پولشویی، سیاه و خاکستری و رنگی‌ دارد و نه این‌که اگر در خصوص مبارزه با پولشویی چیزی گفته شد، اتفاق ویژه‌ای خواهد افتاد؛ راه را در زمستان ۱۳۹۷ اشتباه نرویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.