شذی سلم دختر ایزدی نجات یافته از دست گروه تروریستی داعش کمتر از یک سال پیش برای دیدار خانواده اش به استان دهوک عراق بازگشت. سلیم با یک داعشی در شهر المیادین در سوریه زندگی می کرد و از او باردار شد، اما بچه خودش را قبل از ترک خاک سوریه و بازگشت به کشورش سقط کرد.

وی گفت: بارداری از یک داعشی مناسب ترین راه برای جلوگیری از تجاوز مردان داعشی به زنان و دختران ایزدی بود. زنان و دختران تمایلی به باردار شدن از یک داعشی نداشتند، اما آنها با ما مثل یک کالای تجاری برخورد می کردند که با وحشیگری مورد تجاوز قرار می گرفتیم و شب مورد تجاوز دیگری قرار می گرفتیم.

سلیم افزود: برخی مواقع و در یک روز هفت داعشی به یک زن ایزدی تجاوز می کردند لذا آنها بارداری و بچه دار شدن از داعش را انتخاب کردند.

وی گفت: من از سوی ۱۲ مرد مورد تجاوز قرار گرفتم و وقتی یکی از مردها فهمید که باردار هستم، از فروش من به دیگران دست برداشت.

این دختر ایزدی گفت که عناصر داعش خواهرش را نیز ربودند اما او با پرتاب خود به رودخانه در شهر رقه در شمال سوریه خودکشی کرد.

سلیم هم اکنون در مرکز "گُل آوریل" تحت درمان است. این مرکز پذیرایی دختران و زنان برای ارایه کمک به آنها است. این مرکز تاکنون ۱۵ زن و ۵ نوجوان از جمله یک زن ایزدی باردار را پذیرفته است که بچه خودش را در این مرکز به دنیا آورد و هم اکنون مقیم کانادا است و از سازمان مدیترانه کمک و حمایت دریافت می کند.

انیت اکسلسون زن سوئدی مقیم استان دهوک و مدیر مرکز یاد شده گفت: ما اکنون یک خانواده ایم. خواهر یکدیگر شده ایم. با هم می خندیم و با هم گریه می کنیم. فضایی از احترام در بین ما وجود دارد. این مهمترین چیز است. اینکه در فضایی برخوردار از احترام و محبت باشید. ما به آنها کمک می کنیم. آنها را پیش پزشکان می بریم و برای بهبودی آنها تلاش می کنیم.

تیم های داوطلب از مرکز یاد شده بازدید و خدمات مختلفی از جمله روانپزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.