یحیی صفایی افزود: این بیمار روز گذشته با علایم شکم درد و با احتمال آپانتیست به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت مراجعه کرد و مورد مشاوره و معاینه های پزشکی قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از بررسی گزارش سی تی اسکن و سونوگرافی، توده ای بزرگ در ابعاد ۲۰*۳۰ سانتی متر مشاهده شد که با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده، بلافاصله بیمار به اتاق عمل منتقل شد.

وی اضافه کرد: حضور به موقع بیمار با توجه به عدم مراجعه به پزشک در طول سه ماه بزرگ شدن شکم، می توانست در حفظ تخمدان و همچنین جلوگیری از پیشرفت بیماری تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

صفایی گفت: خوشبختانه این توده با موفقیت از شکم این بیمار جوان خارج شده و حال عمومی وی هم اکنون رضایت بخش است.

وی تصریح کرد: توده مذکور از منشاء سلول های سطحی تخم دان بوده و یک طیف وسیع کاملا خوش خیم تا بدخیم را می تواند شامل شود.

بیمارستان ۱۲۵ تخت خوابی شهرستان مرزی سردشت در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای هشت هزار و ۸۸ متر مربع احداث شده است.

برای ساخت و تجهیز این بیمارستان ۱۲۰ میلیارد سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از آن جمعیت ۱۰۶ هزار نفری از فضای مناسب درمانی برخوردار شده است؛ این بیمارستان دارای بخش های داخلی، جراحی، مراقبت های ویژه، کودکان، زنان و زایمان، اورژانس، دیالیز و بخش های پارا کلینیکی از جمله سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه است.

وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته در این بیمارستان موجب شده تا بسیاری از اعمال جراحی که در گذشته به مرکز استان یا دیگر شهرستان های همجوار انجام می شد هم کنون در این بیمارستان انجام شود.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.