رضا شیران خراسانی روز دوشنبه در چهل و چهارمین نشست علنی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شفاف سازی امور بسیار مناسب است اما از آنجا که توزیع قدرت در کشور مناسب نیست و مجالس محلی از قدرت لازم برخوردار نیستند لذا خیلی از امور در مجلس با کارهای محلی گره خورده است.

وی اظهار داشت: نماینده ای که با رای مردم انتخاب می شود تا در مجلس شورای اسلامی در سطح ملی امور را مطالعه و قانونگذاری کند، مدام باید پیگیر مشکلات خرد حوزه انتخابیه خود بویژه در شهرستان های کوچک باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در وضعیتی که بقای نماینده مجلس در دست آرای محلی اما وظیفه ذاتی وی رسیدگی به امور ملی است، نماینده نمی تواند رای خود نسبت به استیضاح یک وزیر را در شرایطی که گره مشکل حوزه انتخابیه اش به دست آن وزیر باز می شود، علنی کند.

وی افزود: تا زمانی که ۲ مجلسی نشویم، تفکیک توزیع قدرت نکنیم، علنی شدن رای نمایندگان در مجلس هیچ ثمری ندارد، نمی توان از یک سو در مجلس به یک وزیر رای منفی داد و از سوی دیگر در حوزه محلی از او درخواست داشت.

وی اظهار داشت: ما نماینده واقعی نیستیم بلکه نماینده ای هستیم که مجبوریم به خاطر به دست آوردن رای در دوره بعد در حوزه محلی تلاش کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.