نمایندگی دانمارک در سازمان ملل در صفحه توییتر رسمی خود با اشاره به حضور آندرس ساموئلسن وزیر امور خارجه دانمارک در نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، نوشت: مسائل مهمی در این نشست مطرح می‌شوند که یکی از آن‌ها اقدام اتحادیه  اروپا در مواجهه با ایران است. دانمارک بر اهمیت اتخاذ اقدامی قاطع اما معقول تاکید می‌کند درحالی که اتحادیه اروپا با تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای، نگرانی‌های خود را ابراز می‌کند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست روز دوشنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت که در این نشست درباره موضوعات متعدد، شامل ایران، ونزوئلا، روابط با اتحادیه آفریقا و اوکراین گفت وگو خواهند کرد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، این اتحادیه پیش از آغاز نشست امروز بیانیه‌ای را درباره دستور کار این جلسه منتشر و در آن اعلام کرد که ایران از موضوعات مورد بحث خواهد بود و وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا روی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تلاش اروپا برای حفظ موثر کانال‌های پرداخت به ایران به منظور ادامه  تجارت قانونی با ایران پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران متمرکز خواهند بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا همچنان نسبت به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران متاسف است. برجام توافقی است که به‌طور یک‌پارچه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید. این توافق یک عنصر کلیدی در معماری عدم اشاعه در جهان و برای امنیت اروپا، منطقه و جهان ضروری است. اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده است که برجام به اهداف خود دست یافته و موثر است.

اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرده است که در نشست امروز درباره برنامه موشکی ایران و ادعاهای اخیر چند کشور اروپایی درباره رفتار ایران در خاک اروپا رایزنی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.