مدعیان قهرمانی این فصل در یک دیدار پربرخورد و هیجان انگیز در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند. با این حال اتفاق حاشیه ساز بازی مربوط به وقت‌های تلف شده بود که علیرضا فغانی را مجبور به دادن کارت قرمز به دو بازیکن کرد.

کامیابی نیا در میکسدرون نقش جهان مدعی شده بود که از ابتدای بازی دو بازیکن خارجی سپاهان (ولادیمیر کومان و کی‌روش استنلی) با لفظ انگلیسی به فحاشی می‌پرداختند و در تلاش بودند تمرکز بازیکنان را برهم بزنند. او در ادامه اعلام کرد این مساله را به علیرضا فغانی نیز اطلاع داده اما داور بین المللی و سرشناس فوتبال ایران مدعی شده که فحش کارت ندارد!

این اما تمام ماجرای داخل زمین نبود؛ کامیابی نیا با تحریف بخشی از مکالمات خود با فغانی این ادعا را مطرح کرده است و واقعیت اینجاست که هافبک پرسپولیس از داور می‌خواهد به بازیکنان خارجی سپاهان تذکر و کارت زرد بدهد تا آنها فحاشی نکنند اما فغانی می‌گوید وقتی که چیزی در نزدیکی او وجود نداشته و او چیزی نشنیده نمی‌تواند این کار را بکند و دلیلی ندارد او در کارش دخالت کند. در ادامه نیز فغانی با تندی از کامیابی نیا می‌خواهد در کار او دخالت نکند و در صورت تکرار این موضوع با کارت همراه می‌شود.

سپاهانی‌ها به بازی فیزیکی خود ادامه می‌دهند و فغانی که تجربه حضور در میادین بزرگی همچون جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی را دارد در قبال اعتراض بازیکنان پرسپولیس به این موضوع مدعی است که این برخوردها عادی است و بار دیگر با تذکر آنها را از خود دور می‌کند.

دقیقه ۹۲ اما اتفاق عجیبی رخ می‌دهد؛ دو بازیکن خاطی که در نهایت با کارت قرمز داور مواجه می‌شوند در فاصله کمی از علیرضا فغانی الفاظ رکیکی به کار می‌برند تا او طبق تذکری که در ابتدای بازی داده بود (در صورت شنیدن این موضوع برخورد و کارت خواهد داد) هر دو بازیکن را با کارت قرمز به سمت رختکن بدرقه کند. ابتدا این کی‌روش استنلی بود که به کامیابی نیا فحش داد و ثانیه‌ای بعد هم هافبک پرسپولیس با همان الفاظ پاسخ او را می‌دهد و در حالی که کومان به دنبال این بود تا فغانی را متوجه این موضوع تنها نسبت به کامیابی نیا کند، داور دیدار دو تیم ابتدا مهاجم برزیلی سپاهان را با کارت قرمز مواجه می‌کند و در ادامه بدون توجه به درخواست گذشت کامیابی نیا نیز او را از زمین بازی اخراج می‌کند.

تیم داوری گزارش این درگیری لفظی در دقایق پایانی را نیز زمیمه گزارش خود کرده و به کمیته داوران ارسال می‌کند و حتی احتمال برخورد جدی‌تر با این موضوع نیز وجود خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.